فوني شاپ : استفاده از حالت ذخيره باتري در گوشي هاي هوشمند

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

فوني شاپ : استفاده از حالت ذخيره باتري در گوشي هاي هوشمند

۱۱ بازديد

فوني شاپ : استفاده از حالت ذخيره باتري در گوشي هاي هوشمند https://online-mag.ir/2021/02/استفاده-از-حالت-ذخيره-باتري-در-گوشي-هاي/ مجله آنلاين Thu, 25 Feb 2021 06:48:14 0000 مجله همگاني https://online-mag.ir/?p=4449

يكي از مهم ترين شاخصه هاي گوشي هاي هوشمند مربوط به باتري آن است كه سالم بودن اين قطعه سخت افزاري بسيار حائز اهميت مي باشد، اما همانطور كه مي دانيد با گذر زمان ظرفيت باتري هاي موبايل كاهش پيدا مي كند اما از طريق رعايت برخي نكات و نصب برخي برنامه ها براي حفظ سلامت باتري مي توانيد اين زمان را هرچه بيشتر به تعويق بيندازيد و نهايت استفاده مفيد را از اين قطعه سخت افزاري ببريد.

اما علاوه بر اين در خود گوشي هاي هوشمند نيز برنامه هايي به منظور استفاده از حالت ذخيره باتري وجود دارد كه مناسب براي زمان هايي است كه شارژ باتري شما رو به اتمام بوده و به شارژر براي تامين انرژي دسترسي نداريد.

در ادامه اين مقاله به بررسي چگونگي استفاده از حالت ذخيره باتري در گوشي هاي هوشمند مي پردازيم براي كسب اطلاعات در اين زمينه با ما همراه باشيد.

سيستم عامل اندرويد از نسخه 5.0 از قابليت ذخيره باتري  (Battery Saver) برخوردار شد، كه مناسب افرادي است باتري گوشي آن ها رو به اتمام بوده و امكان دسترسي سريع به شارژر را ندارند، اين دسته از كاربران با استفاده از فعال سازي اين قابليت مي توانند با كاهش ميزان مصرف باتري تا چندين ساعت از گوشي خود استفاده كنند.

سيستم ذخيره باتري در اندرويد را مي توانيد به صورت دستي فعال كنيد كه در ادامه مراحل فعال سازي به صورت دستي و خودكار را بيان مي كنيم

  • قبل از هرچيز به اين نكته توجه داشته باشيد كه اين قابليت تنها براي گوشي هاي Nexusگوگل قابل انجام مي باشد، البته اين امر بدين معنا نيست كه اين قابليت در ساير گو شي هاي هوشمند وجود نداشته باشد بلكه اين برنامه در گوشي هاي هوشمند ديگر ممكن است با نام و حالت هاي ذخيره سازي ديگري براي كاربران تعبيه شده باشد. به عنوان مثال در گوشي هاي برندهاي مختلف سامسونگ- اپ تي سي و سوني اين قابليت به ترتيب به نام Ultra Power Saving Mode ، EXTREME Power Saving Mode، و Stamina Mode نامگذاري شده است و ممكن است نحوه دسترسي و چگونگي كار با آن تا حدودي با انچه كه در ادامه به آن مي پردازيم فرق داشته باشد اما جاي هيچگونه نكراني نيست زيرا شما با مطالعه اين مقاله به روند و چگونگي استفاده از آن پي وخواهيد برد.

مزاياي حالت ذخيره باتري در گوشي هاي هوشمند

با فعال سازي اين حالت سودمند، كارايي و عملكرد گوشي افزايش پيدا كرده و اين امر موجب كاهش هرچه بيشتر مصرف انرژي مي شود. لذا با كمك اين قابليت اگرچه ممكن است تا حدودي سرعت گوشي كاهش پيدا كند اما مدت زمان بيشتري مي توانيد از دستگاه استفاده كنيد.

ميزان ويبره در گوشي موبايل شما به شدت كاهش پيدا كرده و سرويس ها نيز براساس موقعيت كاركرد محدود مي شوند پس مي توان نتيجه گرفت كه دستگاه در اين حالت از سخت افزار GPS استفاده نمي كند و اين بدين معنا است كه مسيريابي در نقشه گوگل غيرفعال مي شود.

علاه بر موارد مذكور اغلب مصارف انرژي كه در پس زمينه وجود دارد محدود مي شود و برنامه هايي مانند ايميل- شبكه هاي اجتماعي و ساير برنامه ها مشابه تا زماني كه آن ها را اجرا نكنيد غير فعال باقي مي مانند.

البته به اين نكته نيز توجه داشته باشيد كه ذخير باتري را نمي توانيد هميشه فعال نگه داريد، اين امر تنها براي مواقعي كه گوشي موبايل در حال خاموش شدن است مفيد است.

فعال سازي دستي حالت ذخيره باتري در گوشي هاي هوشمند

براي اين كه بتوانيد اين قابليت رابه صورت دستي فعال كنيد ابتدا وارد منوي تنظيمات گوشي شويد و بر روي زير شاخه باتري كليك كنيد

(Settings > Battery)

در صفحه اي كه پيش رو داريد كليد منو و يا همان علامت سه نقطه را زده و  Battery Saver را انتخاب كنيد.

در صفحه اي كه براي شما باز مي شود كليدي كه در بالا قرار گرفته است را در حالت روشن قرار دهيد، توجه داشته باشيد زماني كه حالت ذخيره باتري در گوشي فعال مي شود نوار وضعيت در بخش بالايي صفحه و همچنين دكمه هاي نرم افزاري در بخش پاييني صفحه تغيير رنگ داده و شما آن ها را به رنگ قرمز نارنجي مشاهده خواهيد كرد.

در واقع هدف اندرويد از اين تغيير رنگ اين است كه به شما در مورد وضعيت باتري هشدار دهد و زماني كه از اين وضعيت را به صورت خودكار فعالسازي مي كنيد با اين تغيير رنگ متوجه وضعيت و ظرفيت باتري خود خواهيد شد.

فعال سازي خودكار حالت ذخيره باتري در گوشي هاي هوشمند

زماني كه ظرفيت شارژ باتري از ميزان خاصي كاهش پيدا كند ديگر نياز به فعال سازي دستي نبوده و با كمك اين سيستم به صورت خودكار امكان فعالسازي حالت ذخيره باتري فراهم مي شود.

براي اين منظور در بخش تنظيمات گوشي وارد زير منوي باتري شويد

(Settings > Battery > Battery Saver)،

سپس با انتخاب عبارت Turn on automatically مي توانيد تمامي حالات مختلف براي فعالسازي خودكار را مشاهده كنيد كه معمولا داراي سه حالت “هرگز”، 56% باتري” و “15% باتري” مي باشد كه شما مي تواند هر كدام را كه تمايل داريد انتخاب كرده كه پس از آن سيستم ذخيره باتري فعال مي شود.

جهت تهيه و خريد باتري اصلي سامسونگ و آيفون ميتوانيد به لينك هاي زير مراجعه كنيد.

https://fonishop.com/product-category/battery/battery-iphone/

https://fonishop.com/product-category/battery/battery-samsung/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.