«گاندو» و آشفتگي مديريتي در صدا و سيما

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

«گاندو» و آشفتگي مديريتي در صدا و سيما

۱۴ بازديد

به گزارش خبرگزاري مجله آنلاين ، ما با يك سريال امنيتي جاسوسي بر اساس محتواي نشان داده شده در ابتدا و براساس داستان واقعي روبرو هستيم. نكات اين سريال و هدف از جنجال رسانه اي كه پس از پخش آن بوجود مي آيد چيست؟ هنگامي كه “بوتيمار” كانال 3 با “Gando2” جايگزين مي شود سريال …

«گاندو» و آشفتگي مديريتي در صدا و سيما https://online-mag.ir/2021/03/گاندو-و-آشفتگي-مديريتي-در-صدا-و-سيما/ مجله آنلاين Thu, 25 Mar 2021 09:34:22 0000 مجله هنري و فرهنگ https://online-mag.ir/2021/03/گاندو-و-آشفتگي-مديريتي-در-صدا-و-سيما/ به گزارش خبرگزاري مجله آنلاين ، ما با يك سريال امنيتي جاسوسي بر اساس محتواي نشان داده شده در ابتدا و براساس داستان واقعي روبرو هستيم. نكات اين سريال و هدف از جنجال رسانه اي كه پس از پخش آن بوجود مي آيد چيست؟ هنگامي كه “بوتيمار” كانال 3 با “Gando2” جايگزين مي شود سريال …

به گزارش خبرگزاري مجله آنلاين ، ما با يك سريال امنيتي جاسوسي بر اساس محتواي نشان داده شده در ابتدا و براساس داستان واقعي روبرو هستيم. نكات اين سريال و هدف از جنجال رسانه اي كه پس از پخش آن بوجود مي آيد چيست؟

هنگامي كه “بوتيمار” كانال 3 با “Gando2” جايگزين مي شود

سريال هاي طنز معمولاً در ايام نوروز پخش مي شوند. امسال ، با توجه به شرايط ناشي از شيوع كرونا ، پيش بيني مي شد كه اين روند به دو صورت ادامه يابد. كانال Seshima همچنين مجموعه اي به نام “Butimal” داشت كه يك كمدين معروف را به عنوان رهبر اركستر نوروز بازي مي كرد. اين چند روز پيش بود كه نوروز جايگزين “گند 2” يا “لوطي” شد.

بيشتر بخوانيد: از “پايتخت” تا “Nun.kh”.براي جذب بيننده در تلويزيون رقابت كنيد

روزنامه جوان نوشت: “با پخش اين سريال امنيتي ، برخلاف روال معمول سريال هاي طنز و طنز كه از تلويزيون پخش مي شود ، شبكه 3 شيما مجموعه اي از داستانهاي جدي با مضمون امنيتي را پخش مي كند.”

جاي ترديد است كه چرا رهبر اركستر نوروزي ناگهان تغيير كرد و اين مجموعه ويژه جايگزين مجموعه طنز شد. و اكنون با حاشيه هاي جديد اين مجموعه ، اين س questionsالات بيشتر برجسته شده اند.

“Sabunçu” ، سانسور و آشفتگي مديريت

با پخش قسمت 5 سريال و داستان سانسور آن ، حاشيه هاي جديد سريال گند بيشتر شده است. در همين حال ، برخي از خبرگزاري ها ادعا كردند كه صدا و سيما تحت فشار دولت براي سانسور قسمت هاي اين سريال قرار دارد. اين خبر به سرعت تكذيب شد و به گفته خبرنگار فرث ، “حذف برخي از مكالمات قسمت 5 سريال گند هيچ ارتباطي با فشار دولت نداشت و اين حذف ها خلاصه اي از عوامل سريال بود.”

به نظر مي رسد تصميم براي سانسور اين سريال توسط بخش مديريت ارشد سازمان صدا و سيما اتخاذ شده است ، اما شبكه 3 به سمتي ديگر خواهد رفت و پيكان را به سمت جريان دولت و رسانه ها سوق خواهد داد. فشار دولت براي سانسور سريال. پاييز نيز به همين منظور بود. اين واقعيت كه به راحتي و به سرعت بخشهاي سانسور شده از شبكه هاي اجتماعي و فضاي مجازي حذف شده اند ، اين گمانه زني را تقويت كرده و آشفتگي تجاري را تأييد مي كند.

در فصل اول اين سريال ، تحت فشار دولت ، ادعاهايي مبني بر سانسور “گاند” مطرح شد و حسام الدين آشنا در توييتر خود نوشت: در واقع ، رسماً آن را انكار خواهد كرد. “

البته حواشي سريال به اين ماجرا محدود نمي شود ، به عنوان مثال يكي از اعضاي تيم مذاكره “Sabunçu” نام دارد. نامي مشابه نام دو تيم مذاكره كننده هسته اي ، عراقچي و روانچي.

اين شباهت در نامگذاري فضا و ايجاد آن در فضاي مجازي با واكنشي روبرو شد. روزنامه نگار جلال بالزگر در اين باره نوشت: “آيا سيستم با وقار ، نجيب ، صادقانه و حرفه اي تري از عراق وجود دارد؟” شما سريال سازي را كثيف كرديد ، اين بخشي از كار است. “بخش ديگر اين است كه پايان خدمت را به گونه اي نشان مي دهد كه هيچ كس نمي خواهد خدمت كند.”

آشفتگي تجارت

محمدجواد ظريف كه پيش از اين از سازنده “گند” شكايت كرده بود ، كليپي در اينستاگرام منتشر كرد كه به نظر مي رسيد واكنشي به سريال است.

بيشتر بخوانيد: در خارج از كشور ، من از كل سيستم و حتي اطلاعات سپاه دفاع مي كنم “گاندو“ساخته شده براي من

اخطار هم جواب نداد

در فصل اول سريال “گند” چنين حاشيه اي وجود نداشت. بنابراين ظريف با توهين به وزارت امور خارجه و شخص وزير ، نامه اي درباره اين سريال به رهبر معظم انقلاب فرستاد و خواستار استعفا از وزارت امور خارجه شد.

بيشتر بياموزيد: روايت ظريف از واكنش رهبري به نامه خود درباره سريال گند

حتي محمد مهاجري ، فعال سياسي و رسانه اي ، در توئيتر خود اظهار داشت كه سردار سليماني از سريال گند نااميد شده است. وي در مورد اين نكته به شرح زير مي نويسد: “من اين خبر ضمني را به شما مي گويم كه ژنرال سليماني چند هفته پيش از سريال Gand ابراز نااميدي كرد زيرا سازمان هاي دولتي از جمله سپاه از ظريف حمايت كردند.” ما بايد منتظر واكنش سازنده گاندوس باشيم. “

علي راوير ، سخنگوي دولت گفت: “اين مجموعه وضعيت دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي را پايين آورده و با وزارت امور خارجه در خط مقدم نبرد با دشمن بسيار بد برخورد كرده است.” در اين مجموعه ، وزارت با اطلاعاتي كه از كشور محافظت مي كند ، با تلاش براي ارزيابي و معرفي افراد وابسته با نفوذ ، تأثيرگذار و غرب گرايانه ، رفتار بدي نيز شده است. “

در پايان ، به نظر نمي رسيد كه هشدار دولت و همه اين وقايع در ادامه مسير قبلي تأثيري بگذارد و “لوتي” ردپاي “گاند” را دنبال كرد.

۵۸۵۸

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.