خبرگزاري آنلاين ، گروه استان: ظاهر حادثه طبس و آسايش الهي رخ داده در آن بيانگر روايتي عالي است كه هميشه “خشمگين” بوده است. يك ايده“يادآوري مي كند. حادثه اي كه بيش از سه دهه در صحراي طبس رخ داد سرود افراد سيگاري آمريكا و پيروان آن را در هم كوبيدند و دستان خدا در …

۴۱ سال غفلت از سقوط فراموش نشدني آمريكايي ها – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان https://livemag.ir/2021/04/۴۱-سال-غفلت-از-سقوط-فراموش-نشدني-آمريكا/ https://livemag.ir/2021/04/۴۱-سال-غفلت-از-سقوط-فراموش-نشدني-آمريكا/#respond مجله زنده خبري Sun, 25 Apr 2021 07:06:19 0000 عمومي https://livemag.ir/2021/04/۴۱-سال-غفلت-از-سقوط-فراموش-نشدني-آمريكا/ خبرگزاري آنلاين ، گروه استان: ظاهر حادثه طبس و آسايش الهي رخ داده در آن بيانگر روايتي عالي است كه هميشه “خشمگين” بوده است. يك ايده“يادآوري مي كند. حادثه اي كه بيش از سه دهه در صحراي طبس رخ داد سرود افراد سيگاري آمريكا و پيروان آن را در هم كوبيدند و دستان خدا در …

خبرگزاري آنلاين ، گروه استان: ظاهر حادثه طبس و آسايش الهي رخ داده در آن بيانگر روايتي عالي است كه هميشه “خشمگين” بوده است. يك ايده“يادآوري مي كند.

حادثه اي كه بيش از سه دهه در صحراي طبس رخ داد سرود افراد سيگاري آمريكا و پيروان آن را در هم كوبيدند و دستان خدا در صحراي باير زمين لرزه اي فراموش نشدني را به قلب استكبار انداخت.

اين عمليات قرار بود در تاريخ 4 و 5 از ارديبهشت در طبس و تهران انجام شود. وقتي هواپيماها و هلي كوپترها وارد طبس شدند ، پيوندهايي كه همه چيز را با نظارت تصويري رصد مي كردند ، مكرراً مي گفتند كه همه چيز آرام است و عمليات به خوبي پيش مي رود.

چند متر قبل از فرود طوفان رخ داد. سيستم هيدروليك يكي از هلي كوپترها از كار افتاد ، دو هلي كوپتر ديگر با هم برخورد كردند و آتش گرفتند و هشت سرباز آمريكايي دستگير شدند.

ماجراي طبس يكي از مشهورترين توطئه هاي آمريكا عليه انقلاب است. اين واقعه يكي از بزرگترين عجايب قرن گذشته محسوب مي شود ، زيرا شيطان بزرگ با تمام امكانات و مزايا جيري يكي از پيچيده ترين امكانات نظامي پا به خاك ايران گذاشت و در همان زمين مسطح شد.

نمونه سوره فيل

به گفته مورخان ، حادثه طبس نمونه ديگري از سوره فيل است. متاسفم ارديبهشت 59 ، يوم فيل مورد ديگري وجود داشت كه نمادي ماندگار در تاريخ اسلام است.

شايد به همين دليل است كه خاطره 5 ارديبهشت 1980 براي مردم فراموش نشدني است و جشن آن هر ساله تكرار مي شود.

اگرچه سهل انگاري بزرگي از سوي مسئولان در ارائه اين حادثه به نسل جديد وجود داشت ، اما بايد تشكر كرد كه اين رويداد بين بين المللي مسئولان برنامه هاي ويژه يادبودي را در تقويم كاري خود دارند من بستن.

در سالهاي اخير همزمان با پنجم ارديبهشت ماه ، اقشار مختلف مردم و مقامات كشوري ، استاني و شهرستاني در صحراي طبس گرد هم آمده اند و اين روز را با اجراي ويژه برنامه هاي مختلف گرامي داشته و بار ديگر جلال ايران را تجليل مي كنند. آنها در جهان ظاهر شدند.

با ورود ويروس كرونا به كشور و خراسان جنوبي ، اين برنامه ها به فضاي مجازي نيز تسري يافته و حضور فيزيكي افراد را كاهش داده است.

برگزاري مسابقات مجازي ، راوي بيا ديگه افراد حاضر در صحراي طبس از تلويزيون هاوران و اجراي سرود با حداقل برخي از افراد از جمله برنامه هايي است كه مقامات به احترام حادثه طبس امسال برنامه ريزي كرده اند.

صحراي طبس ، راوي فراموش شده در كوير

در حقيقت ، صحراي طبس بهترين راوي معجزه اي است كه قلب تاريخ را به لرزه درآورد. تفسير آيه «و مَكَرُوا و مَكَرَاللّه وَاللّه خَيْرُ الكماكِرينَ»بايد از صحراي تفتيده طبس درخواست شود.

از ديد مردم ايران ، طبس فراتر از نام يك كوير در دور دست كوير است. اين مكان يادآور محافظت الهي از زمين و مردمي بود كه نمي توانستند در برابر قدرت و ستمگران مقاومت كنند.

عظمت اين نكته اين است كه تاكنون همان كوير باقي مانده است و كمتر به رونق آن توجه شده است. مكاني كه مي تواند با تبليغات محيطي مناسب و اجراي پروژه هاي برنامه ريزي شده يك رويداد بزرگ باشد ، امروزه از جذابيت كمتري برخوردار است. از آنجا كه فعاليت هاي فرهنگي مقامات در 41 سال گذشته از ارديبهشت به 5مين كاهش يافته و پروژه ها در جاده ساختماني رها شده است.

امروز در صحراي طبس فقط چند لاشه هواپيما و لاشه هواپيماي اين حادثه وجود دارد كه طبق برنامه كارمندان نيمه تمام زير آفتاب سپري مي شوند.

اجساد و اسناد در صورت عدم درمان ، در آينده اي نه چندان دور در زير آفتاب ، طوفان و باران هويت خود را از دست مي دهند.

بي توجهي به پروژه موزه استكبارستيزي

بنا به پيشنهاد بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس و تأييد رهبر فرزانه انقلاب در 14 مارس 2009 ، موزه بين المللي استكبار ستيزي بايد در صحراي طبس مستقر شود.

سالها از تصويب اين قانون مي گذرد ، اما نه موزه ساخته شده و نه جنايات آمريكايي.

با توجه به بين بين المللي واقعيت شكست غم انگيز ايالات متحده در صحراي طبس ، همه دستگاه ها بايد به صحنه بيايند و با ساخت اين پروژه پيام بزرگ اين واقعه را به جهانيان منتقل كنند.

خبرگزاري آنلاين ، براي جلب توجه مسئولان به اين نكته ارزش ، گزارشي با عنوان «پروژه بين بين المللي “آنها براي ساماندهي موزه در دسترس هستند / هيچ اعتباري ندارند.”

با انتشار اين گزارش ، پيش از ظهر روز شنبه ، 25 فروردين ، ​​جلسه بررسي مشكلات و مشكلات پيش روي پروژه و برنامه موزه استكبارستيزي طبس طراحي شده به مناسبت گراميداشت سالگرد حادثه ، 25 مه به رياست استاندار خراسان جنوبي اداره شد.

اگرچه تصميماتي در اين جلسه توسط مقامات عالي رتبه استاني اتخاذ شده است ، اما ضروري است كه سرعت كار متوليان افزايش يابد تا نسل جديد از ديدن معجزه خدا در قلب بيابان كوتاهي نكند.

تأكيد استاندار بر تسريع در ساخت موزه

حميد ماليخوليا وي پيش از اين ، طي جلسه بررسي مشكلات پيش روي اين پروژه ، وي گفته بود كه حادثه در صحراي طبس يكي از بزرگترين امدادهاي غيبي و الهي براي ملت ايران از زمان پيروزي انقلاب اسلامي بوده است ، وي اظهار داشت: نسل هاي آينده بايد از حوادثي مانند انقلاب اسلامي ، دفاع مقدس آگاه هستند و بگذاريد اين حادثه را در صحراي طبس قرار دهيم.

وي توضيح در مورد حادثه طبس را به عنوان سلاحي در امنيت كشور م andثر و بازدارنده دانست و افزود: “به دليل محدوديت هاي تاج ، ادارات فرهنگي ، شامل. اوقا فرهنگ و رهنمودهاي اسلامي بايد اين واقعه را با كمك رسانه ها و از طريق فضاي مجازي تبيين كنند.

استاندار خراسان جنوبي خواستار نصب تابلوهايي براي موزه طبس در دو طرف مسير صحراي طبس شد و گفت: با توجه به اينكه اعتبارات لازم براي ساخت موزه بين المللي استكبار طبس اختصاص داده شده است.

ساخت موزه در ماه ژوئن آغاز شد

مديركل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس خراسان جنوبي در گفتگو من مي گويم وي با اشاره به برنامه هاي يادبود پنجم ارديبهشت گفت: برگزاري نشست بزرگ حسين جماران با تعداد محدودي پرسنل ، پخش ويژه برنامه صحراي طبس از تلويزيون و مصاحبه با حاضران در اين نشست از جمله برنامه هاي امروز است. . “

غلامرضا فلاحي شعرخواني و اجراي سرود در صحراي طبس را از ديگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: امسال به دليل پخش شدن تاج ، برنامه هاي يادبودي در فضاي مجازي برگزار مي شود.

وي از كاوش موزه استكبار طبس در طي 3 خرداد خبر داد و افزود: 10 ميليارد تومان در بودجه امسال و 5 ميليارد تومان در سال قبل براي اين پروژه اختصاص يافته است.

فلاحي با بيان اينكه اين پروژه در زميني به مساحت 1500 متر مربع احداث مي شود ، گفت: بازسازي پروژه كار اجرايي آستان قدس رضوي را براي ساخت مسجد ، مراكز رفاهي و مغازه ها آغاز مي كند.

اگرچه در تصميم گيري جيري مسئولان ساخت پروژه ملي استكبارستيزي در سوم خرداد امسال تعمير مي شوند ، اما داستان تلخ كمبود اعتبار براي اين پروژه فراموش شده نبايد تا روند اجراي آن تكرار شود اش بيش از اين معطل نكنيد.

https://livemag.ir/2021/04/۴۱-سال-غفلت-از-سقوط-فراموش-نشدني-آمريكا/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.