رسميت يافتن اسرائيل به عنوان رژيم آپارتايد

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

رسميت يافتن اسرائيل به عنوان رژيم آپارتايد

۴ بازديد

در اين گزارش آمده است: “پس از سالها هشدار مبني بر اينكه چنين تسلطي بر زندگي فلسطينيان مي تواند به آپارتايد منجر شود ، اكنون مشخص شده است كه اسرائيل از همه مرزهاي انساني عبور كرده و وارد وادي آپارتايد و تبعيض نژادي شده است.” مدير ديده بان حقوق بشر در غرب آسيا در مصاحبه …

رسميت يافتن اسرائيل به عنوان رژيم آپارتايد https://livemag.ir/2021/05/رسميت-يافتن-اسرائيل-به-عنوان-رژيم-آپار/ https://livemag.ir/2021/05/رسميت-يافتن-اسرائيل-به-عنوان-رژيم-آپار/#respond مجله زنده خبري Sat, 01 May 2021 07:21:56 0000 عمومي https://livemag.ir/2021/05/رسميت-يافتن-اسرائيل-به-عنوان-رژيم-آپار/ در اين گزارش آمده است: “پس از سالها هشدار مبني بر اينكه چنين تسلطي بر زندگي فلسطينيان مي تواند به آپارتايد منجر شود ، اكنون مشخص شده است كه اسرائيل از همه مرزهاي انساني عبور كرده و وارد وادي آپارتايد و تبعيض نژادي شده است.” مدير ديده بان حقوق بشر در غرب آسيا در مصاحبه …

در اين گزارش آمده است: “پس از سالها هشدار مبني بر اينكه چنين تسلطي بر زندگي فلسطينيان مي تواند به آپارتايد منجر شود ، اكنون مشخص شده است كه اسرائيل از همه مرزهاي انساني عبور كرده و وارد وادي آپارتايد و تبعيض نژادي شده است.”

مدير ديده بان حقوق بشر در غرب آسيا در مصاحبه با روزنامه انگليسي گاردين اعتراف كرد كه در 30 سال گذشته اين سازمان هرگز مقامات اسرائيلي را به ارتكاب جنايات عليه بشريت متهم نكرده است ، اما شواهد غيرقابل انكار آپارتايد عليه هفت ميليون فلسطيني ها تصويب كردند.
گزارشي از سوي ديده بان حقوق بشر ، كه اسرائيل را رسماً رژيم آپارتايد توصيف مي كند ، تصور مداوم جمهوري اسلامي ايران مبني بر نژادپرستانه بودن رژيم اشغالگر قدس را تأييد مي كند.
اصطلاح “آپارتايد” به معناي برتري نژادي و برتري نژادي بر نژاد ديگر است و رژيم هاي آپارتايد غالباً با جنگ ، وحشت و خشونت از منافع نژادپرستانه خود دفاع مي كنند. نژادپرستان صهيونيسم با تحريف مباني دين حضرت موسي ، يهوديان را ملتي برگزيده خدا و نژادي برتر مي دانند و آنها را به ايستادگي در برابر فلسطينيان مسلمان ترغيب مي كنند. طبق اين اعتقاد ، رژيم صهيونيستي همزيستي يهوديان و غير يهوديان در يك سرزمين را ناخوشايند و غيرممكن مي داند.

رژيم اسرائيل اخراج اجباري مردم فلسطين از وطن خود را به عنوان يك استراتژي مي داند و مي خواهد با فشار بر مسلمانان و گسترش شهرك هاي صهيونيستي ، مسلمانان را از سرزمين مادري اجدادي خود بيرون كند. رهبران اسرائيل رشد روزافزون جمعيت فلسطين را تهديدي براي موجوديت آنها مي دانند و مي كوشند فلسطيني ها را از توليد مثل و افزايش جمعيت خود در ابتكارات مختلف ، از جمله معامله بزرگ قرن محدود كنند.
محكوميت نهادهاي غربي ، مانند ديده بان حقوق بشر ، براي نهادينه كردن آپارتايد در سرزمين هاي اشغالي ، نشانه روشني از سرنوشت مشترك رژيم صهيونيستي با رژيم آپارتايد در آفريقاي جنوبي است. آفريقاي جنوبي در دوران ايالات متحده ، انگليس ، كانادا ، استراليا و مناطقي از اروپا از رژيم آپارتايد جان سالم به در برد و هرگز فروپاشي آن را تصور نمي كرد. ريشه هاي نژادپرستي به دو قرن قبل از تولد نلسون ماندلا برمي گردد و سقوط آپارتايد و پيروزي سياه پوستان دور از انتظار نبود.
اما با ادامه مبارزه با آپارتايد و حمايت جامعه جهاني از اين مبارزات ، نژادپرستان شكست خوردند و امروز سياه پوستان و سفيدپوستان با هم زندگي مي كنند و شاهد پيشرفت كشور خود هستند.

ترديدي نيست كه رژيم آپارتايد در اسرائيل همان مسيري را طي مي كند كه نژادپرستان در آفريقاي جنوبي دارند و مبارزه مردم فلسطين با پشتيباني از محور مقاومت فروپاشي صهيونيسم را ممكن مي سازد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي ، در تاريخ 15 دسامبر 2016 ، در ديدار دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين و هيئت همراه ، فروپاشي رژيم صهيونيستي را پيش بيني كردند و خاطرنشان كردند كه “به لطف مقاومت و مبارزه مردم و گروههاي فلسطين آزاد خواهد شد. وي همچنين در يك جمله اطمينان بخش گفت كه “رژيم صهيونيستي تا 25 سال آينده در خارج از كشور وجود نخواهد داشت ، به شرطي كه فلسطيني ها و مسلمانان با هم جنگ كنند و با صهيونيست ها متحد شوند”.
در سالهاي اخير ، اقدامات وحشيانه و غيرانساني نتانياهو ، نخست وزير رژيم صهيونيستي و
همچنين سياست هاي استكباري ايالات متحده در دوران ترامپ مانند بيشتر قرن ، جابجايي سفارت آمريكا در قدس و به رسميت شناختن حكومت صهيونيست ها در بلندي هاي جولان ، اميدهاي سقوط اسرائيل را تحت تأثير قرار داده و افزايش داد.

هجوم تعداد زيادي از سرمايه گذاران يهودي در پاتاگونيا ، يك منطقه حاصلخيز در مرز شيلي و آرژانتين و خريد زمين در آن براي شهرك هاي يهودي ، توسط رهبران اسرائيل پيش بيني سقوط احتمالي رژيم است.
وضعيت كنوني اسرائيل و اوضاع نامطمئن نتانياهو پس از ناكامي در انتخابات و احضار وي به دليل فساد مالي گسترده ، همراه با مبارزه مداوم مردم مظلوم فلسطين و محور مقاومت ، رژيم فاسد صهيونيستي را سرنوشت روشني نشان مي دهد . خير ، و تكرار سقوط آپارتايد قابل پيش بيني است.
سقوط رژيم نژادپرستانه در آفريقاي جنوبي پس از مدتها مبارزه با يك همه پرسي مردمي امكان پذير شد و مردم فلسطين و مردم از سرزمينهاي اشغالي بايد به زودي براي تعيين همه پرسي براي تعيين نظام حكومتي اين كشور آماده شوند.

https://livemag.ir/2021/05/رسميت-يافتن-اسرائيل-به-عنوان-رژيم-آپار/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.