مصوبه جديد شوراي نگهبان درباره انتخابات رياست جمهوري

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

مصوبه جديد شوراي نگهبان درباره انتخابات رياست جمهوري

۶ بازديد

به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجله زنده خبري ، به گزارش پايگاه اطلاع رساني هيئت امنا ، طحان نظيف در هفتاد و هشتمين گزارش خود از جلسات هيئت امنا به مردم نوشت: جلسه هيئت امناي روز چهارشنبه ، هشتم از ارديبهشت برگزار شد. در اين جلسه با توجه به نزديك بودن روزهاي ثبت نام نامزدهاي …

مصوبه جديد شوراي نگهبان درباره انتخابات رياست جمهوري https://livemag.ir/2021/05/مصوبه-جديد-شوراي-نگهبان-درباره-انتخاب/ https://livemag.ir/2021/05/مصوبه-جديد-شوراي-نگهبان-درباره-انتخاب/#respond مجله زنده خبري Wed, 05 May 2021 07:31:25 0000 عمومي https://livemag.ir/2021/05/مصوبه-جديد-شوراي-نگهبان-درباره-انتخاب/ به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجله زنده خبري ، به گزارش پايگاه اطلاع رساني هيئت امنا ، طحان نظيف در هفتاد و هشتمين گزارش خود از جلسات هيئت امنا به مردم نوشت: جلسه هيئت امناي روز چهارشنبه ، هشتم از ارديبهشت برگزار شد. در اين جلسه با توجه به نزديك بودن روزهاي ثبت نام نامزدهاي …

به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجله زنده خبري ،

به گزارش پايگاه اطلاع رساني هيئت امنا ، طحان نظيف در هفتاد و هشتمين گزارش خود از جلسات هيئت امنا به مردم نوشت:
جلسه هيئت امناي روز چهارشنبه ، هشتم از ارديبهشت برگزار شد. در اين جلسه با توجه به نزديك بودن روزهاي ثبت نام نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري ، بحث هايي در مورد بي نظمي و بي نظمي وضعيت ثبت نام نامزدها انجام شد و همه اعضا توافق كردند كه وضعيت ثبت نام نامزدها را ساماندهي كنند.

در هر دوره تعداد زيادي از افراد به همراه شخصيت هاي سياسي و مديران كشور در ستاد انتخابات حضور دارند و نامزدي و ثبت نام خود را اعلام مي كنند و به سادگي يك نسخه از شناسنامه و چند عكس را در دست دارند! گزارش ارائه شده در اين جلسه نشان داد كه از مجموع 1636 نفري كه براي انتخابات رياست جمهوري سال 2017 ثبت نام كرده اند ، حدود 1200 نفر از آنها داراي مدرك ليسانس يا پايين تر بوده و حدود 300 نفر از ثبت نام كنندگان نيز محكوم شده اند. !!

البته اين وضعيت ناخوشايند از چشم رسانه هاي داخلي و خارجي دور نيست و فيلم هاي طنزآميز وي نيز مدت هاست كه در فضاي مجازي دست به دست مي شود و باعث نارضايتي مردم و نخبگان كشور مي شود و پيام هاي غم انگيز آنها ارسال مي شود به اعضاي هيئت امنا. هيچ يك از اين افراد ملاقات نشده اند.

اما براي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي شرايط مختلفي از جمله سن و تحصيلات لازم است و افراد زير 30 سال يا فاقد مدرك كارشناسي ارشد واجد شرايط ثبت نام در انتخابات نيستند. در مورد انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا نيز همين مورد وجود دارد و نامزدهاي عضويت در شوراهاي شهر با بيش از 20 هزار نفر جمعيت بايد حداقل داراي مدرك ليسانس باشند.

سياست هاي كلي انتخابات همچنين بر سازماندهي اين وضعيت و تعريف دقيق معيارها ، شاخص ها و شرايط عمومي و خاص نامزدها و همچنين شناسايي اوليه توانايي و شايستگي نامزدها در روند ثبت نام و تعريف و افشاي آن تأكيد دارد. از معيارها و شرايط سياستمدار. هيئت امنا مذهبي ، مديريتي و تدبير نامزدهاي رياست جمهوري را تعيين كرد.

در اين جلسه ، پس از بحث و گفتگو بين اعضا ، تصميم بر اين شد كه مصوبه شوراي نگهبان سال 2017 در مورد شفافيت “براي تعيين و اعلام معيارها و شرايط لازم براي شناسايي نامزدهاي سياسي ، مذهبي و مديريتي و معقول براي رياست جمهوري” و براي روشن شدن معيارهاي ذكر شده ، نامزدهاي رياست جمهوري بايد حداقل تحصيلات ، حداقل سنوات و سوابق مديريتي و حداقل و حداكثر سن براي ثبت نام داشته باشند و وضعيت ثبت نام نامزدها بايد تا حدودي سازماندهي شود. اين اصلاحيه براي اجرا به وزارت كشور ابلاغ شد.

https://livemag.ir/2021/05/مصوبه-جديد-شوراي-نگهبان-درباره-انتخاب/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.