وزير فرهنگ‌: نام خيام مترادف نام ايران و ايراني است

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

وزير فرهنگ‌: نام خيام مترادف نام ايران و ايراني است

۷ بازديد

به گزارش خبرگزاري مجله آنلاين ، در پيام سيد عباس صالحي آمده است: حكيم عمر خيام نيشابوري يكي از مشهورترين و مشهورترين شاعران پارسي در جهان است ، بنابراين نام وي مترادف با نام هاي ايراني ، ايراني و فارسي است. علاوه بر اين ، او داراي نام ها و مقام هاي برجسته و برجسته …

وزير فرهنگ‌: نام خيام مترادف نام ايران و ايراني است https://online-mag.ir/2021/05/وزير-فرهنگ‌-نام-خيام-مترادف-نام-ايران/ مجله آنلاين Mon, 17 May 2021 12:25:00 0000 مجله هنري و فرهنگ https://online-mag.ir/2021/05/وزير-فرهنگ‌-نام-خيام-مترادف-نام-ايران/ به گزارش خبرگزاري مجله آنلاين ، در پيام سيد عباس صالحي آمده است: حكيم عمر خيام نيشابوري يكي از مشهورترين و مشهورترين شاعران پارسي در جهان است ، بنابراين نام وي مترادف با نام هاي ايراني ، ايراني و فارسي است. علاوه بر اين ، او داراي نام ها و مقام هاي برجسته و برجسته …

به گزارش خبرگزاري مجله آنلاين ، در پيام سيد عباس صالحي آمده است:

حكيم عمر خيام نيشابوري يكي از مشهورترين و مشهورترين شاعران پارسي در جهان است ، بنابراين نام وي مترادف با نام هاي ايراني ، ايراني و فارسي است. علاوه بر اين ، او داراي نام ها و مقام هاي برجسته و برجسته اي در زمينه هاي علوم عقلي مانند فلسفه ، رياضيات ، هندسه ، نجوم و پزشكي است.

امروز ، حكيم معروف Nasable با دانش خود از جهان ، از جمله دستاوردهاي علمي مانند رياضيات و نجوم ، چهار زبان خود را در بيشتر زبانهاي جهان ترجمه و منتشر مي كند. مشهور به دانش خود حل معادلات ناشناخته و تقويم هاي باشكوه قرن ها پس از زندگي مهمترين و مشهورترين مراكز تحقيقات علمي جهان در نظر گرفته شده است.

اين همان كاري است كه او در برخي از چهارقلوها انجام مي دهد و اين درجه از فراگيري را به خيام نيشابوري مي بخشد ، جنبه ها و ابعاد ظاهراً ناسازگار شخصيت وي را گرد هم آورده و او را به چنين تعادل شگفت انگيزي رهنمون مي سازد. افراد با نفوذ دريا را بطري كرده و بهترين مهارت ها را براي اتصال و انطباق دو دسته كميت و كيفيت نشان داده اند.

مطالعه جامع وضعيت و فعاليت كيام و شناخت دقيق شخصيت وي در ابعاد و جنبه هاي مختلف آن ، رمز و راز شخصيت كيم و اين جزئيات در زمينه هاي تاريخي ، اجتماعي و فرهنگي است. اين يك كار اساسي و ضروري است از طريق تحقيقات دقيق او را در ميان فرهنگ پربار اسلامي ايراني و چگونگي بازآفريني آن پرورش دهيد.

علي رغم معايب ناشي از دانش ، خرد ، فرهنگ و ادب ، اپيدمي كويد -19 ، با بهره گيري از فرصت هاي موجود ، “اين شاعر مشتاق نامگذاري است.

۵۸۵۸

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.