مجوز شكار حيات وحش در استان تهران صادر نمي‌شود

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

مجوز شكار حيات وحش در استان تهران صادر نمي‌شود

۵ بازديد

مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران با اشاره به اينكه مجوز شكار حيات وحش در استان تهران صادر نمي شود ، گفت: پناهگاه حيات وحش كاوه ده فيروزكوه يكي از مناطق بكر و ارزشمند محيط زيست است كه از يك طرف ، منطقه شكار كوه سفيد دماوند نيست و از طرف ديگر در مجاورت منطقه …

مجوز شكار حيات وحش در استان تهران صادر نمي‌شود https://livemag.ir/2021/05/مجوز-شكار-حيات-وحش-در-استان-تهران-صادر-ن/ https://livemag.ir/2021/05/مجوز-شكار-حيات-وحش-در-استان-تهران-صادر-ن/#respond مجله زنده خبري Thu, 27 May 2021 08:04:09 0000 اجتماعي https://livemag.ir/2021/05/مجوز-شكار-حيات-وحش-در-استان-تهران-صادر-ن/ مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران با اشاره به اينكه مجوز شكار حيات وحش در استان تهران صادر نمي شود ، گفت: پناهگاه حيات وحش كاوه ده فيروزكوه يكي از مناطق بكر و ارزشمند محيط زيست است كه از يك طرف ، منطقه شكار كوه سفيد دماوند نيست و از طرف ديگر در مجاورت منطقه …

مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران با اشاره به اينكه مجوز شكار حيات وحش در استان تهران صادر نمي شود ، گفت: پناهگاه حيات وحش كاوه ده فيروزكوه يكي از مناطق بكر و ارزشمند محيط زيست است كه از يك طرف ، منطقه شكار كوه سفيد دماوند نيست و از طرف ديگر در مجاورت منطقه پروار در استان سمنان است و از حيوانات جانوري و گياهي ارزشمندي در كشور برخوردار است و از نظر مورفولوژي و هيدرولوژي منطقه ويژه اي است.

به گزارش مجله زنده خبري ، سعيد محمودي در بازديد از برخي مناطق مديريت شده با محيط زيست در شرق استان تهران و در ميان محافظان فيروزكوه و دماوند با بيان اينكه حداقل دو نقطه نظارت بر محيط زيست بايد در پناهگاه كاوه فيروزكوه مستقر و ساخته شود ، اظهار داشت: اين منطقه با حداقل تلاش و امكانات به بهترين وجهي محافظت مي شود ، همانطور كه به دليل عدم تعدي به طبيعت ، افزايش جمعيت حيات وحش و بز و قوچ و درمان جدي اغتشاشات محيطي ديده مي شود و با تشكر از مديريت محيط زيست در اين منطقه و در مناطق شرقي استان به طور كلي به دليل تلاش هاي حفاظت از محيط زيست و همكاري هاي انساني است.

مديركل محيط زيست استان تهران با هشدار جدي به شكارچيان حيات وحش استان تهران افزود: نگهبانان يگان حفاظت استان تهران با برنامه ريزي لازم و گشت زني مضاعف و هوشياري كامل با كوچكترين تخلف در شكار و تصرف حيات وحش به ويژه اكنون كه اين امر صورت مي گيرد مقابله مي كنند. زمان تولد حيات وحش است و ما هيچ گذشته اي در اين زمينه نخواهيم داشت.

وي با تأكيد بر اينكه در حال حاضر مجوز شكار در تهران صادر نمي شود ، توضيح داد: سالهاست كه كشور با مشكل خشكسالي و نوسانات اقليمي روبرو است و شرايط هيدرولوژيكي چشمه ها به عنوان منبع حيات وحش در حال تغيير و از بين رفتن است كه قطعاً بر محيط زيست منطقه و در نهايت جمعيت حيات وحش تأثير مي گذارد ، زيرا زيستگاه ها بيشتر ناپايدار هستند و نمي توانند غذاها و نوشيدني هاي لازم را براي حيات وحش تأمين كنند.

محمودي ادامه داد: در اين شرايط ، صدور مجوز شكار براي حيات وحش توجيه ندارد و تا بازگشت شرايط مناسب به زيستگاه ، بايد از مديريت و حفاظت از حيات وحش سخت گيري شود و از تصميم گيري هاي احساسي جلوگيري شود.

مديركل حفاظت از محيط زيست تهران همچنين بر امكان ارتقا potential منطقه شكار ممنوع كوه هاي سفيد دماوند و لزوم پيش بيني و جانمايي ايستگاه بازرسي زيست محيطي در اثر طبيعي ملي درياچه تار در اين شهر تأكيد كرد.

وي در پايان گفت: محيط زيست متعلق به همه ما است و در اين زمينه نياز به همكاري مردم و دوستداران طبيعت داريم و از شهروندان مي خواهيم در اسرع وقت تخلفات زيست محيطي را گزارش دهند.

به گزارش روابط عمومي تهران براي محيط زيست ، منطقه كوه سفيد دماوند و پناهگاه حيات وحش كاوه فيروزكوه مناطقي با پتانسيل مناسب براي حيواناتي مانند قوچ و گوسفند ، گوسفند ، بز ، پلنگ ، خرس قهوه اي ، كفتار ، گربه وحشي و خزندگان است. پرندگان شكاري نيز به عنوان سه اثر طبيعي طبيعي تنگه واشي ، غار رودافشان و درياچه تار و هوير در اين دو شهر در نظر گرفته مي شوند.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/05/مجوز-شكار-حيات-وحش-در-استان-تهران-صادر-ن/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.