دبيركل انجمن ريشه كني مصرف دخانيات با اشاره به رشد روزافزون مصرف داخلي دخانيات و كاهش سن مصرف آن اظهار داشت: “در هشت تا ده سال گذشته ، صنعت كشور بيش از 50 سال بسته شده است. يك سوم نيرو در اين مدت از 7 واحد به 21 واحد افزايش يافته است. به گزارش مجله …

كاهش سن استعمال دخانيات در كشور / كارخانه‌هاي سيگار ژاپني‌ها در مناطق آزاد ايران https://online-mag.ir/2021/06/كاهش-سن-استعمال-دخانيات-در-كشور-كارخان/ مجله آنلاين Sat, 05 Jun 2021 07:30:40 0000 مجله تندرستي https://online-mag.ir/2021/06/كاهش-سن-استعمال-دخانيات-در-كشور-كارخان/ دبيركل انجمن ريشه كني مصرف دخانيات با اشاره به رشد روزافزون مصرف داخلي دخانيات و كاهش سن مصرف آن اظهار داشت: “در هشت تا ده سال گذشته ، صنعت كشور بيش از 50 سال بسته شده است. يك سوم نيرو در اين مدت از 7 واحد به 21 واحد افزايش يافته است. به گزارش مجله …

دبيركل انجمن ريشه كني مصرف دخانيات با اشاره به رشد روزافزون مصرف داخلي دخانيات و كاهش سن مصرف آن اظهار داشت: “در هشت تا ده سال گذشته ، صنعت كشور بيش از 50 سال بسته شده است. يك سوم نيرو در اين مدت از 7 واحد به 21 واحد افزايش يافته است.

به گزارش مجله آنلاين دكتر محمدرضا مسجدي گفت: “متأسفانه سن سيگار كشيدن در اين كشور به 12 سال رسيده است و حدود 20-22٪ مردان سيگاري هستند.” ، ميزان سيگار كشيدن مردان كمتر از 3٪ است. زنان سيگاري هستند.

وي افزود: “اما وقتي به سراغ دختران مدرسه مي رويد ، اين رقم نشان مي دهد كه حداكثر 35٪ دختران تجربه قليان را دارند.” اگر 5٪ آنها در دام سيگار بيفتند ، اين رقم ترسناكي است.

وي گفت: “چگونه ممكن است كشورهايي مانند فنلاند و نيوزيلند اعلام كنند كه تا سال 2030 سيگار كشيدن را ترك مي كنند اما مي توانند سيگار را ترك كنند” و مضرات استفاده از گيزل آب بسيار بيشتر از مضرات تنباكو است. در بالا تأكيد شده است. اين نشان مي دهد كه يك برنامه جامع كنترل مصرف و صنايع عرضه ، كشاورزي و دخانيات تنظيم مي شود.

وي اعلام كرد كه حدود 8 تا 10 ميليون نفر در كشور سيگاري هستند و شركت هاي دخانيات به جاي 11 تريليون تن ، رقم بسيار بالايي از 40 تريليون تن فروش مالي توتون و تنباكو دارند. علاوه بر بيماري هايي كه افراد پس از سيگار كشيدن به آن مبتلا مي شوند ، هزينه هاي ديگري كه مصرف سيگار براي خانواده ها و جامعه به همراه دارد بيش از 14 ميليون تن است.

مسجدي تاكيد كرد: در هشت تا ده سال گذشته بالغ بر 50 درصد صنعت كشور تعطيل يا با يك سوم برق توليد شده است ، اما واحدهاي توليد محصول تنباكو در اين مدت از 7 واحد به 21 واحد افزايش يافته است. حد.

وي همچنين گفت كه تنباكو تنها محصولي است كه از زمان انقلاب ممنوع نشده است. در حال حاضر ، او در تلاش است تا داروها و واكسن هاي مربوط به كرونا را توليد كند ، اما توتون و تنباكو هرگز انجام نشده است. دو سال پيش ، او اعلام كرد كه خارجي ها از سرمايه گذاري در حدود 380 ميليون يورو در ايران خوشحال هستند كه 70 درصد آن از بخش دخانيات تأمين مي شود. به عبارت ديگر ، ژاپني ها به جاي راه اندازي كارخانه تويوتا در ايران ، در مناطق آزاد انزلي و قشم دود مي كنند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.