علي‌اف: ارمنستان خود را براي توافقنامه صلح آماده كند

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

علي‌اف: ارمنستان خود را براي توافقنامه صلح آماده كند

۴ بازديد

رئيس جمهوري جمهوري آذربايجان در سخنراني خود به مناسبت سالگرد نيروهاي مسلح جمهوري آذربايجان گفت كه تنها راه توسعه ارمنستان برقراري روابط عادي با همسايگان و چشم پوشي از ادعاهاي ارضي است. به گزارش خبرگزاري آناتولي ، الهام علي اف رئيس جمهور آذربايجان از ارمنستان خواست تا براي امضاي توافقنامه صلح بين دو كشور آماده …

علي‌اف: ارمنستان خود را براي توافقنامه صلح آماده كند https://livemag.ir/2021/06/علي‌اف-ارمنستان-خود-را-براي-توافقنام/ https://livemag.ir/2021/06/علي‌اف-ارمنستان-خود-را-براي-توافقنام/#respond مجله زنده خبري Sun, 27 Jun 2021 12:46:47 0000 بين المللي https://livemag.ir/2021/06/علي‌اف-ارمنستان-خود-را-براي-توافقنام/ رئيس جمهوري جمهوري آذربايجان در سخنراني خود به مناسبت سالگرد نيروهاي مسلح جمهوري آذربايجان گفت كه تنها راه توسعه ارمنستان برقراري روابط عادي با همسايگان و چشم پوشي از ادعاهاي ارضي است. به گزارش خبرگزاري آناتولي ، الهام علي اف رئيس جمهور آذربايجان از ارمنستان خواست تا براي امضاي توافقنامه صلح بين دو كشور آماده …

رئيس جمهوري جمهوري آذربايجان در سخنراني خود به مناسبت سالگرد نيروهاي مسلح جمهوري آذربايجان گفت كه تنها راه توسعه ارمنستان برقراري روابط عادي با همسايگان و چشم پوشي از ادعاهاي ارضي است.

به گزارش خبرگزاري آناتولي ، الهام علي اف رئيس جمهور آذربايجان از ارمنستان خواست تا براي امضاي توافقنامه صلح بين دو كشور آماده شود.

علي اف كه به مناسبت سالگرد تأسيس نيروهاي مسلح جمهوري آذربايجان خطاب به فرماندهان و رهبران نظامي جمهوري آذربايجان سخنراني كرد ، در مورد آتش بس با ارمنستان بر سر منطقه قره باغ كوهستاني اظهار نظر كرد.

به دنبال يك درگيري 44 روزه ، جمهوري آذربايجان و ارمنستان در 25 نوامبر 1999 با ميانجيگري روسيه در مورد آتش بس در منطقه قره باغ كوهستاني توافق كردند. بر اساس اين توافق نامه ، ارمنستان موظف شد مناطق “اشغام” ، “كالباجر” و “لاچين” را از مناطق اشغالي جمهوري آذربايجان تخليه كند و جاده نخجوان به جمهوري آذربايجان را نيز ايجاد كند.

در عوض ، جمهوري آذربايجان متوقف شد ضمن متوقف كردن عمليات نظامي ، راهرو لاچين (به عرض پنج كيلومتر) را متصل كند تا قره باغ كوهستاني را با ارمنستان متصل كند. شهر آزادشده شوش به همراه تمام مناطق آزادشده به باكو واگذار شد.

الهام علي اف روز گذشته در يك سخنراني در باكو از ايروان خواست كه حل و فصل اختلافات جمهوري آذربايجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ كوهستاني را بپذيرد و براي امضاي توافق نامه صلح آماده شود.

رئيس جمهوري جمهوري آذربايجان گفت: “بايد يك كارگروه براي تعيين خط مرزي تشكيل شود و مقدمات امضاي توافقنامه صلح فراهم شود.”

وي در ميان فرماندهان ارتش تأكيد كرد كه جمهوري آذربايجان به تقويت ارتش و نيروهاي مسلح خود ادامه خواهد داد.

الهام علي اف به ارمنستان هشدار داد كه اگر “سياست خصمانه” خود را كنار نگذارد ، قادر به بازيابي قدرت نظامي و از سرگيري فعاليت هاي اقتصادي نخواهد بود.

به گفته رئيس جمهوري جمهوري آذربايجان ، توسعه ارمنستان تنها با برقراري روابط عادي با همسايگان و چشم پوشي از ادعاهاي ارضي حاصل مي شود.

سخنراني رئيس جمهوري جمهوري آذربايجان در شرايطي صورت گرفت كه در روزهاي اخير ارمنستان شاهد برگزاري اولين انتخابات پارلماني در اين كشور پس از جنگ سال گذشته براي منطقه قره باغ كوهستاني بود.

بر اساس آمار نهايي منتشر شده توسط كميسيون مركزي انتخابات ارمنستان ، حزب قرارداد مدني به رهبري نخست وزير موقت نيكول پاشينيان 53.91٪ آرا را به دست آورد.

311311

https://livemag.ir/2021/06/علي‌اف-ارمنستان-خود-را-براي-توافقنام/feed/ 0

ویزای توریستی ارمنستان

شهروندان ایرانی جهت ورود به کشور ارمنستان نیازی به اخذ ویزا ندارند، در نتیجه جهت ورود به کشور ارمنستان مدارک خاصی نیاز نیست. شما با در دست داشتن پاسپورت خود برای مدت ۹۰ روز اجازه حضور در کشور ارمنستان را خواهید داشت. ویزای توریستی ارمنستان در بدو ورود به این کشور، در پایانه‌های مرزی زمینی و هوایی صادر می شود و سایر ویزاها توسط سفارت ارمنستان در تهران صادر می‌شوند.

معروف ترین غذاهای ارمنستان

۱- خوروواتس (Khorovats)

کباب خوروواتس را می توان محبوب ترین غذای ارمنستان دانست که در گردهمایی ها، رستوران ها و آشپرخانه های بیرون بر (کترینگ) یافت می شود. برای طبخ این غذا از گوشت و دنده گاو، خوک و بره استفاده می شود که پس از به سیخ کشیدن، آن را بر روی آتش کباب می کنند و ادویه های مخصوصی بر رو آن میریزند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.