زنان محترم! لطفا ۱۳۶ سال صبر كنيد

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

زنان محترم! لطفا ۱۳۶ سال صبر كنيد

۸ بازديد

حقوق و فرصت هاي برابر براي همه افراد ، از هر جنسيت ، در هر مكان ، خواسته يا نياز جديدي براي زندگي نيست ، اما به نظر مي رسد كه هنوز هم در حال پيشرفت هستند ، به ويژه با توجه به اين واقعيت كه برابري جنسيتي هنوز در تمام جنبه هاي زندگي در …

زنان محترم! لطفا ۱۳۶ سال صبر كنيد https://livemag.ir/2021/07/زنان-محترم-لطفا-۱۳۶-سال-صبر-كنيد/ https://livemag.ir/2021/07/زنان-محترم-لطفا-۱۳۶-سال-صبر-كنيد/#respond مجله زنده خبري Fri, 02 Jul 2021 09:50:30 0000 عمومي https://livemag.ir/2021/07/زنان-محترم-لطفا-۱۳۶-سال-صبر-كنيد/ حقوق و فرصت هاي برابر براي همه افراد ، از هر جنسيت ، در هر مكان ، خواسته يا نياز جديدي براي زندگي نيست ، اما به نظر مي رسد كه هنوز هم در حال پيشرفت هستند ، به ويژه با توجه به اين واقعيت كه برابري جنسيتي هنوز در تمام جنبه هاي زندگي در …

حقوق و فرصت هاي برابر براي همه افراد ، از هر جنسيت ، در هر مكان ، خواسته يا نياز جديدي براي زندگي نيست ، اما به نظر مي رسد كه هنوز هم در حال پيشرفت هستند ، به ويژه با توجه به اين واقعيت كه برابري جنسيتي هنوز در تمام جنبه هاي زندگي در اين كشور برقرار نشده است. هر كشور

به گزارش مجله زنده خبري ، اين تاج از سال 2020 بيش از 3.7 ميليون نفر در سراسر جهان ادعا كرده است ، اما علاوه بر تحميل هزينه هاي سنگين انساني ، سياسي و اقتصادي به جهان ، بحران برابري جنسيتي را تشديد كرده است. حتي قبل از تاج گذاري ، تقريباً هر سومين زن در جهان مورد آزار و اذيت قرار گرفته بود و نوعي خشونت بر مبناي جنسيت را تجربه كرده بود. در طي اپيدمي كويد ، درخواست تماس تلفني در پنج كشور چهار برابر شده است ، كه نشان مي دهد تاج تأثير فاجعه باري بر ايمني زنان ، حتي در كشورهاي ثروتمند داشته است. تأثير اقتصادي اين اپيدمي نيز قابل توجه است. مجمع جهاني اقتصاد اخيراً تخمين زده است كه با نرخ فعلي پيشرفت در جنبش سهام عدالت ، زنان دست كم 136 سال ديگر دستمزد يا همان رهبري را دارند!

حتي براي دستيابي به همان برابري در طي 136 سال آينده ، كارهاي زيادي بايد انجام شود. در اينجا ليستي از هفت اقدام مهم براي تغيير جهان وجود دارد كه مي توانيد براي انجام آنها برنامه ريزي كنيد:

1- خشونت مبتني بر جنسيت را متوقف كنيد

پايان دادن به خشونت جنسيتي براي دستيابي به برابري جنسيتي ضروري است. تخمين زده مي شود كه 736 ميليون زن – تقريباً از هر سه نفر – حداقل يك بار در زندگي خود توسط شوهر يا هر دو مرد يا هر دو مورد آزار و اذيت قرار گرفته اند. چه چيزي بايد تغيير كند؟ بيشتر كشورها نياز به تصويب كنوانسيون هاي بين المللي و منطقه اي دارند كه انواع خشونت هاي مبتني بر جنسيت را ممنوع كرده و قوانين ، سياست ها و برنامه هاي اقدام مبتني بر شواهد را تقويت ، اجرا و تأمين مالي مي كنند.

سلين بونير ، مدير اجرايي بنياد كرينگ و عضو ائتلاف عليه گفت: “همه موافقند كه سازمان هاي حقوق زنان بايد بودجه بيشتري دريافت كنند ، اما واقعيت اين است كه زنان و سازمان هاي زنان تنها 7٪ از بودجه خيريه جهاني را دريافت مي كنند.” جنسيت – خشونت بر اساس

به همين دليل ائتلاف اقدام براي پايان دادن به خشونت مبتني بر جنسيت به كمك هاي مالي انعطاف پذير دولت ها ، بخش خصوصي و ساير اهدا كنندگان نياز دارد. بنابراين اگر پول داريد نمي دانيد با چه كاري بايد كار كنيد ، يا اگر نذري داريد كه مي خواهيد براي امور خيريه هزينه كنيد ، مي توانيد خيريه ها يا سازمان هايي را براي كمك به زنان در معرض خشونت يا آموزش براي پيشگيري و مبارزه با خشونت در نظر بگيريد. دستور كار. خودتان را داشته باشيد ، پرداخت كنيد.

پايان دادن به خشونت مبتني بر جنسيت به عهده همه است و تلاش ها براي دستيابي به اين هدف بايد تا زمان كامل شدن قرباني شدن خشونت هاي جنسيتي ادامه داشته باشد.

۲. تضمين عدالت و حقوق اقتصادي

زنان و دختران به ويژه در سيستم هاي حمايت اجتماعي آسيب پذير هستند. شكاف جنسيتي در مشاركت نيروي كار طي 30 سال تغيير نكرده است. در سطح جهاني ، زنان جوان بين 15 تا 29 سال سه برابر بيشتر از مردان جوان به آموزش و همچنين بازار كار دسترسي دارند.

يكي از زمينه هاي اصلي كار براي مقابله با خشونت جنسيتي ، عدالت اقتصادي و احترام به حقوق زنان و دختران در همه جا است. به طور متوسط ​​، زنان سه برابر بيشتر از مردان وقت خود را صرف مراقبت هاي بدون حقوق و كارهاي خانه مي كنند. كار بدون حقوق نمونه اي از خشونت است ، بنابراين ضروري است كه علاوه بر تحريك بازار كار براي اطمينان از تساوي بيشتر در حقوق كارمندان زن و مرد ، به كار بدون حقوق در خانه براي زنان پايان يابد. مردان بايد ياد بگيرند كه كار در خانه و مراقبت از كودكان مسئوليت جنسيتي نيست و همه بايد به طور مساوي درگير كارهاي خانه باشند.

علاوه بر گزارش دادن خانوار به عنوان شغل تمام وقت ، از قانون گذاران بايد خواسته شود تا فرصت دسترسي برابر به بازار كار و همچنين حقوق برابر براي هر دو جنس را فراهم كنند. علاوه بر اين ، كودكان بايد باور كنند كه كارهاي خانه به يك جنس تعلق ندارند ، هر كس حق دارد شغل مورد نظر خود را داشته باشد و براي انجام آن نيز به او حقوق داده شود و حقوق افراد بايد براساس كارآيي و ارزش باشد. آنها مي توانند تعيين شوند ، نه براساس جنسيت.

3. بدن مناسب را تضمين كنيد

توانمند سازي زنان و دختران براي استفاده از خدمات بهداشتي ، مالكيت دارايي ، جلوگيري از زورگويي و خشونت و تبعيض و دسترسي به امكانات بهداشتي و دانش خانواده بايد بخشي از دستور كار تغيير براي رسيدن به جهاني برابرتر باشد.

در سطح جهاني ، 45 درصد دختران و دختران 15 تا 49 ساله متاهل نمي توانند درباره بدن خود تصميم بگيرند ، به سلامت جنسي و استقلال جنسي دسترسي ندارند و به مراكز بهداشتي خانواده نيز دسترسي ندارند.

در طول جنگ ها و درگيري ها ، زنان بيش از مردان دچار خشونت و آسيب مي شوند. شصت درصد مرگ مادران در دوران بارداري ، زايمان و تا سه ماه پس از آن در كشورهاي آسيب ديده از بحران انساني رخ مي دهد يا وضعيت امنيتي آنها شكننده است.

گسترش آموزش جامع جنسي و بهبود كيفيت و دسترسي به خدمات بهداشتي خانوادگي براي زنان مي تواند به تغيير جهان كمك كند تا مادران آگاه فرزندان سالم تري داشته و در تحصيلات خود موفق تر باشند.

4- اقدامات متمركز بر نقش و حقوق زنان در عدالت اقليمي

تغيير اوضاع بر همه تأثير مي گذارد. بيشترين تأثير را بر تغييرات آب و هوايي در كشورهاي فقير ، به ويژه براي زنان و دختران دارد. بيشتر شوك هاي زيست محيطي ، اقتصادي و اجتماعي در كشورهايي رخ مي دهد كه تحت فشارهاي محيطي قرار دارند. تنش هاي محيطي نيز يكي از دلايل اصلي جنگ ها ، ناآرامي ها و ناامني است كه در درجه اول زنان را تحت تأثير قرار مي دهد.

با اين حال ، زنان و دختران در ارتقا عدالت اقليمي در همه سطوح و بخش ها كمتر مشاركت دارند و مداخله در زمينه اقليم نمي تواند تأثير اين تنش را بر زندگي زنان و دختران به طور دقيق منعكس كند. در بحران هاي آب و هوايي ، خشونت ، نيازهاي بهداشتي و ساير مشكلات اقتصادي و اجتماعي كمتر مورد توجه قرار مي گيرند و از اهميت بيشتري برخوردار مي شوند. زنان و كودكان بيش از همه در معرض بحران هاي آب و هوايي قرار دارند و فعالان حقوق زنان بايد بيشتر تمركز خود را بر روي تغييرات اقليمي و حاكميت بگذارند.

تلاش براي حركت به سمت توسعه پايدار از طريق مديريت مصرف ، كاهش توليد زباله ، كاهش مصرف انرژي و مواردي از اين دست راههايي است كه مي تواند به تغيير جهان كمك كند.

5- ترويج فناوري ها و نوآوري ها براي برابري جنسيتي

اگر زنان و دختران از فرصت هاي برابر براي دسترسي ، استفاده ، هدف گيري و طراحي فناوري و نوآوري برخوردار باشند ، جهان چگونه به نظر مي رسد؟ اگر قرار است شكاف جنسيتي برطرف شود ، بايد كاري در اين باره انجام شود. نه تنها بازار كار فناوري توليد مي شود ، بلكه خشونت آنلاين فضاي كار فناوري را براي زنان بيش از مردان در معرض خطر قرار مي دهد.

افزايش تحصيلات زنان در فناوري ، ناديده گرفتن پيش فرض هاي جنسيتي ، از جمله اينكه مهندسي براي زنان بي فايده است يا كدگذاري شغل مرد است ، مي تواند گامي در جهت بهبود اوضاع باشد. همچنين نبايد از موضوع خشونت آنلاين غافل شد. علاوه بر اين ، مقابله و تحريم كساني كه به صورت آنلاين خشونت بر مبناي جنسيت انجام مي دهند ، نه تنها به عهده زنان بلكه همه آنها است. همچنين براي نشان دادن اينكه آزار و اذيت اينترنتي شرم آور است و بايد متوقف شود ، به آموزش نيز نياز است.

سرمايه گذاري در نوآوري هايي كه به كاهش شكاف جنسيتي در همه زمينه ها از جمله اشتغال و تحصيل كمك مي كند ، مي تواند يكي از راه هاي بهبود جهان باشد. افزايش دسترسي به فناوري مي تواند به افزايش آگاهي در همه افراد ، از جمله زنان كمك كند. كار آنلاين براي آموزش و آموزش ديگران درمورد لزوم توجه بيشتر به حقوق زنان ، جلوگيري از خشونت مبتني بر جنسيت ، و تأكيد بر نياز به فرصت هاي برابر براي همه مي تواند گام ديگري به سوي جهان بهتر باشد.

همانطور كه علم ، تجارت ، سياست و ساير حوزه هاي زندگي اجتماعي نبايد براي زنان و مردان متفاوت تعريف شود ، برنامه هاي آنلاين ، دسترسي به فناوري و حتي بازي هاي رايانه اي نيز نبايد داراي پيش شرط هاي جنسيتي باشند و گروهي از اهميت ثانويه را تشكيل دهند.

6. پشتيباني از جنبشهاي برابري زنان

دستيابي به برابري جنسيتي در زندگي سياسي بدون اقدام بيشتر براي پيشبرد جنبش هاي حقوق زنان غيرممكن است. با سرعت فعلي پيشرفت ، نمايندگي برابر زنان در قانونگذار در سراسر جهان تنها در سال 2036 محقق خواهد شد. در عين حال ، تحميل هزينه هاي بيشتر به زنان براي مشاركت فعال در جامعه منجر به از بين رفتن قلعه ها در مسير برابري مي شود. و حذفيات اجتماعي را افزايش داد. بدون حضور زنان در رهبري اجتماعي ، قوانيني اصلاح نمي شود و بدون قوانين ، حركت به سمت يك جامعه برابر دشوارتر خواهد بود. تجربه كار سياسي و قانونگذاري زنان در سراسر جهان نشان داده است كه مسئوليت قانونگذاري به عهده يك جنس نيست و بنابراين مشاركت سياسي زنان را در همه زمينه ها افزايش مي دهد ، به ويژه در مواردي كه امكان ورود به سياست و امور اجتماعي وجود دارد. هموار كردن راه.

7. زنان را در قلب خود و پيشتاز صلح ، امنيت و اقدامات بشردوستانه قرار دهيد

دو دهه از قطعنامه انحصاري 1325 شوراي امنيت سازمان ملل متحد مي گذرد ، كه بر نقش زنان در حفظ و حفظ صلح تأكيد مي كند. صلح و واكنش منصفانه به بحران ها و پيشگيري از بلايا پيش شرط سلامت ، امنيت و توسعه پايدار انسان هستند.

حدود دو ميليارد نفر در كشورهاي تحت تأثير درگيري زندگي مي كنند. يك ميليارد نفر ديگر در بحران هاي طولاني مدت قرار دارند و ميليون ها نفر ديگر با تهديد فزاينده تغييرات آب و هوايي روبرو هستند. حتي در بحبوحه بحران تاج ، سلاح ساكت نمي شود و زنان بايد به تلاش هاي خود براي حفظ صلح يا در صف مقدم مبارزه با درگيري مسلحانه ادامه دهند. غالباً بدون شناخته شدن يا داشتن منابع مالي يا امكانات.

در كشورهايي كه داراي بحران هاي امنيتي هستند ، زنان در گروه هاي ضد تاج سلطان 18 درصد كمتر از كشورهاي صلح هستند. اگرچه شواهد نشان مي دهد كه در مواقعي كه زنان براي مذاكره در مورد صلح حضور دارند ، توافق نامه هاي صلح احتمالاً 15 سال يا بيشتر به طول مي انجامد ، اما بسياري از مذاكرات صلح هنوز به صورت كاملاً مردانه انجام مي شود.

به طور متوسط ​​، زنان فقط 13 درصد از مذاكره كنندگان ، شش درصد از ميانجي ها و شش درصد از امضا كنندگان توافق نامه هاي صلح 1992 و 2019 را تشكيل مي دهند. اين عمل قابل تغيير است و تجربه نشان داده است كه تغيير به نفع صلح پايدار است. اين نياز براي حضور زنان در هيئت هاي مذاكره بايد ايجاد و تقويت شود. همچنين بايد زنان بيش از هر زمان ديگري در ميانجيگري ساير اختلافات و آموزش زنان در اين زمينه نقش بيشتري داشته باشند.

برابري جنسيتي يك خواسته بدون درد براي جامعه نيست ، بلكه راه حلي براي دردي است كه جوامع مردسالار به طور سنتي براي دهه ها قادر به درمان آن نبودند. اگر مي خواهيد گامي در جهت تغيير جهان برداريد ، تغيير را از خانه هاي كوچك خود شروع كنيد.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/07/زنان-محترم-لطفا-۱۳۶-سال-صبر-كنيد/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.