امكان وقوع آتشفشان در درياي خزر در شرايط فعلي وجود ندارد

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

امكان وقوع آتشفشان در درياي خزر در شرايط فعلي وجود ندارد

۸ بازديد

از نظر زمين شناسي ، در شرايط فعلي بعيد است كه آتشفشان ها در درياي خزر وجود داشته باشند و طبق گفته محققان موسسه علوم دريايي و جوي چندين فوران در چند ساعت آخر يكشنبه در اين حوضه آبريز رخ داده است. بستر (مربوط به آتشفشان (آتشفشان گل)). به گزارش مجله آنلاين روز گذشته ، …

امكان وقوع آتشفشان در درياي خزر در شرايط فعلي وجود ندارد https://online-mag.ir/2021/07/امكان-وقوع-آتشفشان-در-درياي-خزر-در-شراي/ مجله آنلاين Thu, 08 Jul 2021 04:12:34 0000 مجله رويداد https://online-mag.ir/2021/07/امكان-وقوع-آتشفشان-در-درياي-خزر-در-شراي/ از نظر زمين شناسي ، در شرايط فعلي بعيد است كه آتشفشان ها در درياي خزر وجود داشته باشند و طبق گفته محققان موسسه علوم دريايي و جوي چندين فوران در چند ساعت آخر يكشنبه در اين حوضه آبريز رخ داده است. بستر (مربوط به آتشفشان (آتشفشان گل)). به گزارش مجله آنلاين روز گذشته ، …

از نظر زمين شناسي ، در شرايط فعلي بعيد است كه آتشفشان ها در درياي خزر وجود داشته باشند و طبق گفته محققان موسسه علوم دريايي و جوي چندين فوران در چند ساعت آخر يكشنبه در اين حوضه آبريز رخ داده است. بستر (مربوط به آتشفشان (آتشفشان گل)).

به گزارش مجله آنلاين روز گذشته ، خبرگزاري خبر از انفجار در ميدان گازي اميد ، دومين ميدان بزرگ گاز طبيعي در جمهوري آذربايجان داد ، اما شركت دولتي نفت و گاز چنين حادثه اي را انكار كرد. با اين حال ، گزارش ها ، فيلم ها و عكس ها از آن زمان در شبكه هاي اجتماعي و چندين سايت خبري منتشر شده است كه در آبهاي ساحلي جمهوري آذربايجان دود زيادي مي كشد و از سواحل كشور قابل مشاهده است.

شركت نفت دولتي آذربايجان (SOCAR) روز دوشنبه بيانيه اي صادر كرد و بيان داشت كه هيچ يك از مناطق نفت و گاز اين كشور آسيب نديده اند و همه چيز به روال عادي پيش مي رود.

در همين حال ، برخي منابع مي گويند اين انفجار ممكن است ناشي از پديده خليج فارس باشد كه بسياري از چاه هاي آزمايشي كه قبلاً در اتحاد جماهير شوروي سابق براي كشف نفت و گاز در اين قسمت از درياي خزر حفر شده بودند ، پيشنهاد شده است.

با اين حال ، محققان موسسه اقيانوس شناسي تأكيد كردند كه از نظر زمين شناسي ، در شرايط فعلي امكان آتشفشان در درياي خزر وجود ندارد و ممكن است اين فوران مربوط به آتشفشان باشد.

دكتر هادي گريواني ، عضو هيئت علمي انستيتوي ملي علوم جوي دريايي ، در مصاحبه با مجله آنلاين وي در مورد انفجار آتشفشان گلي در درياي خزر گفت: “اين حادثه در آبهاي درياي خزر در نزديكي ساحل جمهوري آذربايجان رخ داده است. ابتدا انفجار ميدان گاز ، سپس انفجار ميدان گاز. يك كشتي حامل نفت و گاز. سرانجام اين بود يك آتشفشان در دريا.

او ادامه داد. “فرورانشهاي مركزي مي توانند اين شرايط را براي مدت زمان طولاني در آينده ايجاد كنند ، اما اصولاً از نظر زمين شناسي ، در شرايط فعلي و وقوع اين فوران ، امكان آتشفشان خزر وجود ندارد. براي يك آتشفشان (آتشفشان گل) وجود دارد چندين گونه مرتبط كه در كف درياي خزر وجود دارد.

گريباني نمونه هايي از اين آتشفشان ها را در سواحل جنوبي درياي خزر در منطقه “گميشان” استان گلستان مورد بررسي قرار داد و ادامه داد: “”

به گفته محققان ، اين گازها به طور كلي از متان تشكيل شده اند و شدت آزاد شدن اين مايعات به مقدار گاز رسوب و شدت فشار ساختاري بستگي دارد.

عضو هيئت علمي م Instituteسسه علوم جوي دريايي يادآور شد: رسوبات موجود در كف درياي خزر غني از اين نوع گاز است و با پديده ديگري به نام گاز هيدراتاسيون در ارتباط است. گاز هيدراتاسيون از مخلوط آب و گاز مانند متان در فشار بالا و دماي پايين كف دريا تشكيل شده و به نظر مي رسد يخ است.

آقاي گريباني تأكيد كرد كه وجود اين نوع گازها در بستر دريا است كه باعث انفجار شديدي در درياي خزر مي شود مانند اين مورد ، و در آتشفشانهاي بزرگ ، هيدروكربنهاي تجمع يافته در رسوبات و گازهاي هيدراته شده. گازهاي هيدروكربني ذوب مي شوند و متان به داخل تبديل مي شود مقادير زيادي رسوب ؛ سپس به دليل فشار و فشار زمين شناسي گازهاي انباشته شده ، اين گازها از دهانه منفجر مي شوند و در تركيب با اكسيژن در جو زمين منفجر مي شوند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.