ايجاد بيش از ۲۰ رشته مهارتي جديد هنرستاني از سال ۹۸ تا كنون

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

مديركل دفتر آموزش و آموزش فني و حرفه اي وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بيش از 20 حوزه جديد مهارت از سال 1998 در همكاري با دستگاه هاي مسئول مهارت هاي خارج از آموزش بر اساس ارزيابي نيازهاي بازار كار و بر اساس آخرين فن آوري موجود تعريف شده و تأييد شده است. به …

ايجاد بيش از ۲۰ رشته مهارتي جديد هنرستاني از سال ۹۸ تا كنون https://livemag.ir/2021/07/ايجاد-بيش-از-۲۰-رشته-مهارتي-جديد-هنرستا/ https://livemag.ir/2021/07/ايجاد-بيش-از-۲۰-رشته-مهارتي-جديد-هنرستا/#respond مجله زنده خبري Thu, 08 Jul 2021 09:31:12 0000 اجتماعي https://livemag.ir/2021/07/ايجاد-بيش-از-۲۰-رشته-مهارتي-جديد-هنرستا/ مديركل دفتر آموزش و آموزش فني و حرفه اي وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بيش از 20 حوزه جديد مهارت از سال 1998 در همكاري با دستگاه هاي مسئول مهارت هاي خارج از آموزش بر اساس ارزيابي نيازهاي بازار كار و بر اساس آخرين فن آوري موجود تعريف شده و تأييد شده است. به …

مديركل دفتر آموزش و آموزش فني و حرفه اي وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بيش از 20 حوزه جديد مهارت از سال 1998 در همكاري با دستگاه هاي مسئول مهارت هاي خارج از آموزش بر اساس ارزيابي نيازهاي بازار كار و بر اساس آخرين فن آوري موجود تعريف شده و تأييد شده است.

به گزارش مجله زنده خبري ، مصطفي آذركيش در يك جلسه تخصصي و دلسوزانه ، مركز هماهنگي و پشتيباني آموزش فني و حرفه اي و حرفه اي ، با حضور وزير آموزش و پرورش ، به منظور بررسي مسائل مربوط به ارتقا and و توسعه آموزش فني و حرفه اي و تخصصي وزارت ، وي گزارشي از مهمترين اقدامات انجام شده در اين زمينه ارائه داد و گفت: “خوشبختانه با تلاش هاي انجام شده توسط اين مركز ، در سال 1999 توانستيم 100٪ وام هاي ارائه شده در بودجه سالانه را براي برون سپاري از خزانه داري. “و به استانها تخصيص يابد ، در حالي كه اين مبلغ در سال 1998 حدود 70٪ و در 1997 فقط 30٪ بود و البته بدهي و بدهي هاي انباشته سالهاي گذشته نيز براي پرداخت دنبال مي شود كه اميدواريم به زودي تسويه شود. مبالغ و بدهي ها هم

وي افزود: در سال هاي 1998 و 1999 بيش از 15 تفاهم نامه همكاري با دستگاه هاي مسئول مهارت به روز و گسترش يافت و بيش از 12 تفاهم نامه همكاري جديد با دستگاه هاي اجرايي منعقد شد كه زمينه استفاده از ظرفيت آموزش را فراهم مي كند اين آژانس ها “اين براي وزارت آموزش و پرورش بود.

مديركل خدمات آموزش و آموزش فني و حرفه اي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاري اولين جشنواره محصولات هنرستان هاي حرفه اي كشور در سال گذشته گفت: در سال 1999 موفق شديم بيش از 400 مورد فني داشته باشيم و هنرستانهاي حرفه اي و حرفه اي حرفه اي و مستقل فعال در برنامه آموزشي. همراه با توليد ، شناسايي و با حمايت از اين هنرستان ها ، اولين جشنواره محصولات هنرستان هاي كشور را با بيش از 4000 نوع محصول توليد شده در زمينه هاي مختلف مهارت برگزار كنيد.

وي در خصوص فعاليت هاي اين دفتر در هنگام فوران تاج و آموزش مهارت هاي مجازي گفت: ايجاد 1670 كانال آموزشي براي بارگذاري محتواي رسمي 102 دوره تخصصي فني و حرفه اي در سيستم شاد و بارگذاري بيش از 20 هزار محتواي الكترونيكي. 1140 دانش آموز از سراسر كشور با كمك گروه هاي آموزشي و دبيرخانه هاي كشور حضور فعال و بسيار موفق دفتر فني و حرفه اي وزارت آموزش و پرورش را در سيستم آموزش دانش آموزان (شاد) در سال هاي 1998 و 1999 نشان مي دهند. تاج و عدم آموزش مدرسه ، در حالي كه تعداد كانال هاي ايجاد شده در سال 1997 زير 300 است.

آذركيش ادامه داد: در مورد آموزش مدرسه تلويزيون ، تا پايان ژوئن 1999 ، 524 برنامه تخصصي آموزش و آموزش فني و حرفه اي از چهار شبكه و آموزش پخش شد و فقط از 6 سپتامبر 1999 تا 12 ژوئن 1400 ، 1311 جلسه 25 دقيقه (32775 دقيقه) برنامه تخصصي آموزش فني و حرفه اي و مهارت هاي آن در شبكه آموزشي ضبط و پخش مي شود.

مديركل خدمات آموزش فني و حرفه اي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشد روزافزون مشاركت در تأسيس هنرستان هاي مرتبط با ساير دستگاه هاي اجرايي كشور گفت: ما به موفقيت دست يافته ايم (از 24 واحد آموزشي 24 واحد) ، كه در 20 سال گذشته بي سابقه بوده و برنامه هايي براي توسعه هنرستان ها در سال تحصيلي 1401-1400 تا 50 واحد آموزشي ساخته شده است.

وي افزود: هنرستان هاي حرفه اي وابسته به وزارت فرهنگ و جهت گيري اسلامي ، موسوم به “هنرستان هاي هنرهاي زيبا” ، در سال نهم با پنج واحد افزايش ، افزايش قابل توجهي نسبت به دو سال تحصيلي 1997. -98 و 1998-99 ، كه صفر بود و اين تعداد به 54 هنرستان متصل خواهد رسيد.

آذركيش همچنين گفت: به منظور توسعه شايستگي هاي حرفه اي نيروي انساني در اين زمينه ، بيش از 15 دوره آموزش تخصصي براي دانشجويان ، مديران و كارشناسان در زمينه هاي فني و حرفه اي و مهارت هاي آنها در سال هاي 1998 و 1999 به صورت آنلاين و آفلاين (در مجموع 329 اين دوره براي 17،584 نفر و با سرعت 378،486 ساعت آموزشي برگزار شد) كه در سال 1997 كمي بيش از 50،000 ساعت بود.

مديركل دفتر آموزش فني و حرفه اي و آموزش حرفه اي وزارت آموزش و پرورش افزود: بيش از 20 حوزه جديد مهارت ، از سال 1998 ، با همكاري سازمان هاي مسئول مهارت هاي خارج از آموزش بر اساس نيروي ارزيابي نياز بازار و اساس آخرين فن آوري ها در زمينه صنعت (تعمير تجهيزات اداري) ، كشاورزي (كشت بافت ، كشت هيدروپونيك ، طراحي و اجراي تراريوم) و خدمات (خدمات ذخيره سازي ، بازيافت زباله) ، بازاريابي و تبليغات) ، كه بسيار نقش مهم در اين امر باعث ايجاد تنوع در حرفه ، مهارت ها ، استخدام و آموزش نيروي كار ماهر و كارآمد مي شود.

وي همچنين گفت: ما از ظرفيت نيروهاي متخصص ادارات مسئول مهارت ، براي برگزاري دوره هاي دانش افزايي و مهارت سازي براي دانشجويان هنر استفاده كرديم. به عنوان مثال ، ما توانستيم يك دوره آموزش تخصصي براي دانشجويان در رشته هاي “شاخه فرش دستباف” از “مركز ملي فرش در ايران” و يك دوره تخصصي “بورس تحصيلي” براي دانشجويان در رشته “حسابداري فني و حرفه اي” به دست آوريم. “از” سازمان “. بورس اوراق بهادار و اوراق بهادار و دوره هاي تخصصي” اتومكانيك “،” مهندسي برق “و” توليد “توسط” سازمان آموزش فني و حرفه اي “براي دانشجويان آموزش حرفه اي.

آذركيش افزود: اين شركت موفق شد با استفاده از امكانات و تجهيزات دستگاه هاي متولي مهارت كارگاه هاي عملي در باغ هاي زمستان (ارسال بيش از 200 موتور ، جعبه دنده و جعبه فرمان از شركت خودروسازي ايران خودرو به هنرستان هاي بيش از 27 دستگاه) استانها به تجهيزات و به روزرساني كارگاههاي خدمات اتومبيلراني هنرستان پس از انعقاد تفاهم نامه همكاري با وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، ساخت هنرستان و تجهيزات آن در سه استان خوزستان ، هرمزگان و بوشهر توسط وزارت نفت ، و غيره.).

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، آذركيش در اين نشست تخصصي درخواست هاي كوچكي را براي افزايش سهم وام هاي تجهيزات حرفه اي و توزيع به موقع ، افزايش سهم اشتغال دانشجويان و كارشناسي ارشد ، اولويت ساخت به ساخت هنرستان هاي حرفه اي ، مروري بر اولويت ورود دانشجويان دانشگاه شهيد رجايي فارغ التحصيلان هنرستان هستند ، با ارائه لايحه اي براي افزايش مشوق هاي خود اشتغالي ، افزايش حق اجراي هنرستان هاي حرفه اي براي كار 40 ساعته در هفته را دنبال مي كنند فارغ التحصيلان ، حداكثر ظرفيت شوراي آموزش و پرورش استاني و منطقه اي با توضيحات ارائه شده و ارائه شده توسط فرمانداران ، فرمانداران ، بخشداران و غيره

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/07/ايجاد-بيش-از-۲۰-رشته-مهارتي-جديد-هنرستا/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.