تشريح جزئيات طرح تامين امنيت بانوان به روايت پژمانفر

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

تشريح جزئيات طرح تامين امنيت بانوان به روايت پژمانفر

۲۰ بازديد

رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي ، با تشريح جزئيات طرح حمايت و امنيت زنان در برابر خشونت به عنوان يكي از برنامه ريزان ، گفت كه در اين طرح ، با توجه به ويژگي هاي زنان و تفاوت هاي آنها از نظر روحي ، جسمي و شخصي عرصه هاي اجتماعي و خانوادگي براي …

تشريح جزئيات طرح تامين امنيت بانوان به روايت پژمانفر https://livemag.ir/2020/12/تشريح-جزئيات-طرح-تامين-امنيت-بانوان-به/ https://livemag.ir/2020/12/تشريح-جزئيات-طرح-تامين-امنيت-بانوان-به/#respond مجله زنده خبري Sat, 19 Dec 2020 22:50:58 0000 اجتماعي https://livemag.ir/2020/12/تشريح-جزئيات-طرح-تامين-امنيت-بانوان-به/ رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي ، با تشريح جزئيات طرح حمايت و امنيت زنان در برابر خشونت به عنوان يكي از برنامه ريزان ، گفت كه در اين طرح ، با توجه به ويژگي هاي زنان و تفاوت هاي آنها از نظر روحي ، جسمي و شخصي عرصه هاي اجتماعي و خانوادگي براي …

رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي ، با تشريح جزئيات طرح حمايت و امنيت زنان در برابر خشونت به عنوان يكي از برنامه ريزان ، گفت كه در اين طرح ، با توجه به ويژگي هاي زنان و تفاوت هاي آنها از نظر روحي ، جسمي و شخصي عرصه هاي اجتماعي و خانوادگي براي آنها فراهم شده است.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر در مصاحبه با مجله زنده خبري ، با اشاره به اعلاميه دريافت طرح حفاظت ، عزت و امنيت زنان در برابر خشونت در جلسه علني مجلس چهارشنبه گذشته ، اظهار داشت: اما آنها اين لايحه را نفرستادند و ما آن را در قالب طرح. يكي از اهداف اين پروژه حفظ شأن زنان و حفظ و حمايت از امنيت خانواده است. علاوه بر اين ، اين پروژه به افزايش آگاهي و افزايش سطح اطلاعات عمومي در مورد احترام به حقوق زنان ، ارتقا the جوامع و مبارزه با جرايم خشن كه ممكن است در برخي جوامع وجود داشته باشد ، مي پردازد.

وي افزود: ما همچنين ايجاد سازماني را متشكل از ارگانهاي ذيربط از جمله معاون پيشگيري از قوه قضائيه ، معاون دادستان ، معاون رئيس جمهور در امور زنان و شوراي فرهنگ عمومي و حدود 20 نفر در اين طرح پيش بيني مي كنيم. اشخاص حقوقي. آنها بايد مطالعات دقيق داشته باشند و وظايف و مسئوليتهايي براي حفاظت ، آموزش و دادگستري تعيين شده است.

سخنگوي مشهد ادامه داد: اين طرح وظايفي را براي وزارت كشور ، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم و وزارت فرهنگ و جهت گيري اسلامي فراهم مي كند ، ما سعي كرديم رويكرد فرهنگي داشته باشيم و حمايت از زنان را در نظر بگيريم. همچنين وظايف ويژه اي براي وزارت تعاون ، سازمان رفاه اجتماعي ، سرويس هاي امنيتي و خدمات وجود دارد. در مورد زندان ها ، حفظ حيثيت زنان زنداني نيز مورد توجه قرار مي گيرد تا اين افراد بدون آسيب ديدن به جامعه برگردند.

پيمانفر ادامه داد: ما اين طرح را از مجلس دهم دنبال كرديم اما شرايط آن فراهم نشد. البته اين طرح قطعاً شباهت هايي به لايحه اي دارد كه پيش از اين در قوه قضاييه تهيه شده است و قسمت اصلي آن حمايت و حمايت از زنان است.

وي يادآور شد: در ارتباط با جرائمي مانند قتل يا توهين ، فحاشي ، ضرب و شتم و مشكلاتي كه به صداقت و اخلاق عمومي آسيب مي رساند ، در اين زمينه مواردي وجود دارد ، اين موارد نكاتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و از اين طريق اوضاع بهبود مي يابد. زنان در جامعه و امنيت حاصل خواهد شد.

وي تأكيد كرد: “در بسياري از كشورها ، حقوق ويژه اي براي زنان در نظر گرفته نمي شود ، اين مسئله را مطرح مي كند كه هيچ تفاوتي بين زن و مرد وجود ندارد. در حالي كه سعي كرديم با در نظر گرفتن ويژگي هاي زنان و تفاوت هايي كه از نظر روان ، هيكل و شخصيت وجود دارد ، در زمينه هاي اجتماعي و خانوادگي به حمايت بپردازيم. به عنوان مثال ، هنگامي كه يك زن مسئوليت هاي مادري را در زندگي به عهده مي گيرد ، حقوق ويژه اي در محل كار بايد براي او در نظر گرفته شود. زيرا در غير اين صورت او قادر به تربيت فرزند نخواهد بود.

پيمان فر افزود: در برخي از موارد مانند توهين يا فحاشي تفاوت طبيعي بين زن و مرد وجود دارد. يا مثلاً گرفتن عكس بدون اجازه از شخص ديگر براي زن و مرد متفاوت است. زيرا آسيب متفاوت است. به همين دليل است كه بايد سعي كنيم از زمان واقعي حمايت كنيم و بتوانيم به آنها حق زندگي بهتر در جامعه را بدهيم.

نماينده مردم مشهد در مجلس گفت: اين طرح كه اخيراً در مجلس اعلام شد ، احتمالاً به كميته فرهنگي به عنوان كميته اصلي و كميته قضايي به عنوان كميته فرعي ارجاع مي شود.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2020/12/تشريح-جزئيات-طرح-تامين-امنيت-بانوان-به/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.