خطر قاچاق در ماليات بر عايدي از نقل و انتقال طلا و ارز

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

خطر قاچاق در ماليات بر عايدي از نقل و انتقال طلا و ارز

۴ بازديد

معاون درآمد مالياتي سازمان ماليات با بيان اينكه معرفي طرح ماليات بر عايدي سرمايه براي انتقال طلا و ارز خطرناك است و مغاير با قانون مبارزه با قاچاق كالا است ، گفت: ماليات بر عايدي سرمايه نبايد تحقق شرايط براي ثبات اقتصادي و آرامش. به گزارش مجله زنده خبري ، محمد مسيحي در كنفرانس بررسي …

خطر قاچاق در ماليات بر عايدي از نقل و انتقال طلا و ارز https://livemag.ir/2021/07/خطر-قاچاق-در-ماليات-بر-عايدي-از-نقل-و-ان/ https://livemag.ir/2021/07/خطر-قاچاق-در-ماليات-بر-عايدي-از-نقل-و-ان/#respond مجله زنده خبري Wed, 07 Jul 2021 15:14:27 0000 اقتصادي https://livemag.ir/2021/07/خطر-قاچاق-در-ماليات-بر-عايدي-از-نقل-و-ان/ معاون درآمد مالياتي سازمان ماليات با بيان اينكه معرفي طرح ماليات بر عايدي سرمايه براي انتقال طلا و ارز خطرناك است و مغاير با قانون مبارزه با قاچاق كالا است ، گفت: ماليات بر عايدي سرمايه نبايد تحقق شرايط براي ثبات اقتصادي و آرامش. به گزارش مجله زنده خبري ، محمد مسيحي در كنفرانس بررسي …

معاون درآمد مالياتي سازمان ماليات با بيان اينكه معرفي طرح ماليات بر عايدي سرمايه براي انتقال طلا و ارز خطرناك است و مغاير با قانون مبارزه با قاچاق كالا است ، گفت: ماليات بر عايدي سرمايه نبايد تحقق شرايط براي ثبات اقتصادي و آرامش.

به گزارش مجله زنده خبري ، محمد مسيحي در كنفرانس بررسي پيش نويس ماليات بر عايدي سرمايه كه امروز در وزارت اقتصاد و دارايي برگزار شد ، اظهار داشت: مهمترين تهديد سيستم مالياتي كشور تعدد ، تنوع و تعدد قوانين است. “امسال مناطق آزاد مشمول ماليات بر ارزش افزوده بودند ، در حالي كه در ژانويه سال گذشته اين مناطق از ماليات مربوطه معاف شدند.

وي افزود: در زمينه ماليات بر عايدي سرمايه ، مسئله اين است كه ما به دنبال بودجه يا مقررات هستيم كه فكر مي كنم به دنبال تأمين بودجه است. يكي از وظايف ماليات تأمين مالي است و تنظيم و تنظيم تا زماني كه اولين عملكرد به درستي در سيستم اقتصادي عمل نكند ، انجام نمي شود. در حال حاضر ، ماليات به دليل سياستگذاري ضعيف يا اجراي ضعيف در اداره ماليات ، عملكرد مالي خود را به طور كامل انجام نمي دهد.

معاون سازمان مالياتي ادامه داد: تصميم براي اصلاح سيستم مالياتي بد است ، در حالي كه در اين زمينه بايد يك قانون ساده نوشته شود. در تبصره 3 طرح ماليات بر سود سرمايه ، جايي كه ماليات بر درآمد ، ماليات نقل و انتقالات يا ماليات با نرخ بالاتر در آن گنجانده شده است ، ديگر منطقي نيست.

“طي دو دهه گذشته ، ما تجربه استفاده از ماليات بر ارزش افزوده را داشته ايم ، كه نشان مي دهد در يك اختلال منسجم اعمال مي شود ، زيرا ما در اعمال ماليات عجله داشتيم ، اين 20 سال است كه مورد ترديد است و بهتر است اعمال شود اين ، “او گفت. طرح ماليات بر سود سرمايه ، حداقل از نظر دامنه كالا در انتظار بود.

وي با بيان اينكه اعمال ماليات بر سود سرمايه بايد عمدتا در زمان ثبات اقتصادي و آرامش انجام شود و نه در شرايط تورم ، گفت: ورود اين طرح در انتقال طلا و ارز خطرناك است و با قانون ضد راهنمايي و رانندگي. در مواجهه با تورم ، دولت وقتي با كسري مواجه مي شود ، نرخ ماليات بر ارزش افزوده را افزايش مي دهد ، در حالي كه تحت اين شرايط هيچ ماليات جديدي نبايد وضع شود يا تغيير كند.

معاون درآمد مالياتي سازمان مالياتي در مورد يكي از مشكلات سيستم مالياتي اظهار داشت: “حسابرسي مالي صورتهاي مالي را براي اهداف عمومي تهيه مي كند كه ادعاي بنگاه هاي اقتصادي است و حسابرسي آن را تأييد يا رد مي كند ، مخالف. “صورتهاي مالي را اداره و تهيه مي كند و آنها را براي تأييد يا تصويب به واحد تجاري ارائه مي دهد.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/07/خطر-قاچاق-در-ماليات-بر-عايدي-از-نقل-و-ان/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.