نقش حياتي بازنگري ملاك اسقاط خودروهاي فرسوده در كاهش آلودگي هوا و تصادفات

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

وسايل نقليه فرسوده ، به ويژه ترافيك حمل و نقل عمومي فرسوده در سطح شهر و جاده ها ، نقش موثري در وقوع آلودگي هوا و تصادفات جاده اي دارند. در حالي كه اين قانون از استراتژي ها و استانداردهايي براي تعيين سن سايش خودرو استفاده مي كند ، يك متخصص گفت: تركيبي از شاخص …

نقش حياتي بازنگري ملاك اسقاط خودروهاي فرسوده در كاهش آلودگي هوا و تصادفات https://online-mag.ir/2021/07/نقش-حياتي-بازنگري-ملاك-اسقاط-خودروهاي/ مجله آنلاين Sat, 17 Jul 2021 00:49:38 0000 مجله جامعه https://online-mag.ir/2021/07/نقش-حياتي-بازنگري-ملاك-اسقاط-خودروهاي/ وسايل نقليه فرسوده ، به ويژه ترافيك حمل و نقل عمومي فرسوده در سطح شهر و جاده ها ، نقش موثري در وقوع آلودگي هوا و تصادفات جاده اي دارند. در حالي كه اين قانون از استراتژي ها و استانداردهايي براي تعيين سن سايش خودرو استفاده مي كند ، يك متخصص گفت: تركيبي از شاخص …

وسايل نقليه فرسوده ، به ويژه ترافيك حمل و نقل عمومي فرسوده در سطح شهر و جاده ها ، نقش موثري در وقوع آلودگي هوا و تصادفات جاده اي دارند. در حالي كه اين قانون از استراتژي ها و استانداردهايي براي تعيين سن سايش خودرو استفاده مي كند ، يك متخصص گفت: تركيبي از شاخص ها بايد پايه اي براي تعيين سايش خودرو باشد.

به گزارش مجله آنلاين برخي از حوادث رانندگي ، از جمله حوادث اتوبوس هاي اخير و اتوبوس هاي معلمان ، به دليل خراب شدن سيستم حمل و نقل است. طبق آخرين اظهارات مهدي جمالي نژاد (معاون توسعه عمران ، شهرها و روستايي وزير) در فوريه گذشته ، 70 درصد حمل و نقل عمومي كشور قديمي و فرسوده است.

قانون هواي پاك ، كه هدف اصلي آن كاهش آلودگي هوا و اثرات آن است ، در 16 ژوئيه 2017 در مجلس تصويب و توسط رئيس جمهور اعلام شد. اين قانون براي 21 قوه مجريه مختلف 34 مأموريت پيش بيني كرده است. يكي از اقدامات تعيين شده در اين قانون براي جلوگيري از آلودگي هوا در وسايل نقليه فرسوده ، دور ريختن وسايل نقليه فرسوده پس از رسيدن به “سن سايش” و لغو آنها بود ، اما در ژوئيه 1999 ، انواع خودروها بر اساس تحقيقات انجام شده از اعتبار خارج شدند. ديوان عدالت اداري از شوراي نظارت.

طبق اساسنامه قديمي ماده 8 قانون هواي پاك كه در سال 1997 تصويب شده است ، دارندگان اتومبيل هايي مانند وسايل نقليه سبك ، وسايل نقليه نيمه سنگين ، وسايل نقليه سنگين و موتورسيكلت ها پس از رسيدن به “دوره تخليه” وسايل نقليه را منسوخ مي كنند. لازم است سال گذشته ، پس از شكايت كسي كه طبق اين قانون بايد يك تويوتا لندكروزر 20 ساله را سرنگون مي كرد ، ماده 8 قانون هواي پاك پس از تحقيق در دادگاه اداري توسط شوراي والدين ساقط شد. من اين كار را كردم. عدالت

در ماده 8 قانون هواي پاك آيين نامه قديمي ، استاندارد دفع خودرو “سن فرسودگي اتومبيل” بود ، اما در آيين نامه جديد اين بند از قانون هواي پاك ، استاندارد دفع انواع خودرو به شرح زير است: “معاينه فني” .. قوانين جديد دو نوع سن سايش و سن سايش را براي انواع مختلف وسايل نقليه تعريف مي كند ، بنابراين هنگامي كه يك وسيله نقليه به سن محدوديت سايش مي رسد ، مراقبت و تعمير بيشتري لازم است و يك معاينه فني سالانه هزينه عضويت سالانه مربوط به آن لازم است. نياز به افزايش است. طبق قوانين جديد ، محدوديت سني براي فرسودگي شغلي كمتر از سن سايش خودرو در قوانين قبلي است ، اما تعداد بازرسي هاي فني و براي اتوبوس هاي حومه شهر سه بار در سال يا چهار ماه افزايش مي يابد. اين يك بار تعيين مي شود. ..

طبق قوانين جديد ماده 8 قانون هواي پاك ، كه در ماه گذشته تصويب شد ، وزارت كشور موظف است نظارت بر مركز معاينه فني متروپوليتن را تقويت كند ، كه دستورالعمل هايي را از وزارت كشور در مورد نحوه تقويت نظارت ظرف سه ماه علاوه بر اين ، وزارت كشور و پليس در جمهوري اسلامي ايران موظفند پس از اجرا ، سازوكارهاي لازم را از طريق سيستم بازرسي فني يكپارچه كشور فراهم كنند. شما بايد آزمون معاينه فني بصورت آنلاين ، نتيجه آزمايش خودرو شامل بدون استفاده ، سن مرز ، ساييدگي ، فرسودگي خودرو و تعداد دفعات رد خودرو را وارد كنيد و برگ معاينه فني مربوطه را وارد كنيد. صاحب وسيله نقليه.

بهزاد اشجايي-دبير سابق كميته فني صدور مجوزهاي وسايل نقليه براي سازمان هاي حفاظت از محيط زيست-در اين باره به مجله آنلاين “سايش بيش از حد كشتي هاي باري و مسافري داخلي باعث بسياري از مشكلات ايمني ، آلودگي و سوخت شده است كه منجر به حوادثي مانند اتوبوس هاي گزارشگر قبلي و اتوبوس هاي معلم شده است. مصرف” .. اين آثار در آمار منعكس شده است.

وي با تأكيد بر اينكه نوسازي حمل و نقل عمومي يكي از فوري ترين برنامه هايي است كه امروز دولت بايد اجرا كند ، گفت: ساده سازي استانداردهاي سايش خودرو منجر به نوسازي خودرو نمي شود ، زيرا از بين بردن مشكل به حل مشكل كمك نمي كند. در اين راستا ، براي تعيين ناوگان فرسوده و برنامه ريزي براي نوسازي آنها بايد از استانداردهاي دقيق و فني استفاده شود.

اعضاي سابق كارگروه ملي كاهش آلودگي هوا در كلان شهرها ادامه دارند: در گذشته ، سن اتومبيل يكي از معيارهاي فرسودگي شغلي بود ، اما معيارهاي سني از جمله تك سن وجود دارد ، در حالي كه مراكز معاينه فني آزمايش هاي فني جعلي را براي نقض در تست هاي آزمايشي و غيره صادر مي كنند.

وي همچنين يك ماه قبل از حادثه براي اتوبوسي كه منجر به كشته شدن دو روزنامه نگار شد ، گواهي معاينه فني دريافت كرد ، اما حتي اين گواهينامه هاي معاينه فني ساده در جاده يا جاده كنترل نمي شود. معاينه فني فقط در تهران انجام مي شود ، جايي كه 45٪ از آلودگي وسايل نقليه به دليل فرسودگي وسيله نقليه است و در برخي ديگر از شهرهاي بزرگ نيز به ميزان بسيار محدودي ، اگر وسايل نقليه بدون معاينه فني در شهرهاي كوچك رانندگي كنند ، هيچ كس متوقف نمي شود.

به هر حال اشجايي تأكيد مي كند كه اعتماد كامل به معاينه فني شاخص خوبي براي تعيين ناوگان فرسوده نيست. سن و معاينه فني و در صورت امكان كيفيت و استانداردهاي توليد خودرو بايد به عنوان شاخص تركيب شوند. اين كارايي اين شاخص را مختل مي كند. به اميد برسيد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.