تأكيد جامعه مدرسين بر لزوم رعايت مضاعف شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي در عزاداري‌ها

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

جامعه مدرسين حوزه علميه كوم با صدور بيانيه اي در آغاز ماه محرم بر ضرورت بكارگيري كامل روشهاي بهداشتي در عزاداري تأكيد كرد. به گزارش مجله زنده خبري ، متن اين بيانيه با امضاي آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري ، رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه كوم به شرح زير است: “ماه محرم …

تأكيد جامعه مدرسين بر لزوم رعايت مضاعف شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي در عزاداري‌ها https://livemag.ir/2021/08/تأكيد-جامعه-مدرسين-بر-لزوم-رعايت-مضاعف/ https://livemag.ir/2021/08/تأكيد-جامعه-مدرسين-بر-لزوم-رعايت-مضاعف/#respond مجله زنده خبري Tue, 10 Aug 2021 18:42:09 0000 سلامت و تندرستي https://livemag.ir/2021/08/تأكيد-جامعه-مدرسين-بر-لزوم-رعايت-مضاعف/ جامعه مدرسين حوزه علميه كوم با صدور بيانيه اي در آغاز ماه محرم بر ضرورت بكارگيري كامل روشهاي بهداشتي در عزاداري تأكيد كرد. به گزارش مجله زنده خبري ، متن اين بيانيه با امضاي آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري ، رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه كوم به شرح زير است: “ماه محرم …

جامعه مدرسين حوزه علميه كوم با صدور بيانيه اي در آغاز ماه محرم بر ضرورت بكارگيري كامل روشهاي بهداشتي در عزاداري تأكيد كرد.

به گزارش مجله زنده خبري ، متن اين بيانيه با امضاي آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري ، رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه كوم به شرح زير است:

“ماه محرم ، ماه پيروزي خون بر شمشير ، ماه حركت تاريخي سرور و سالار شهيدان ، اباعبدالله الحسين (عليه السلام) ، در مسير احيا قرار گرفت. از اسلام نصيحت حسين فرصت بسيار خوبي براي به دست آوردن نعمت هاي الهي و تجديد وفاداري به موقع و پيروي از اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام) است.

با تكيه بر مكتب بزرگ عاشورا و با رهبري حكيمانه حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و توصيه هاي عالي ترين مراجع تقليد (دامت بركاتهم) در صحنه هاي مختلف ، ملت شريف ايران ارتباط عميقي با حماسه حسيني برقرار كرده است و از شهيد كربلا آزادي و افتخار كسب كرده است. عزت و اقتدار اين افراد و قدرت آنها تا آخرين نفس عهد و پيمانشان با شهيد مظلوم و سرافراز كربلا از كربلا باقي خواهد ماند.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم متواضعانه ، بر اساس حديث روشنگر امام رئوف علي بن موسي الرضا (عليه السلام) كه فرمودند: “خدا رحمت كند عبدا احيا امرنا” ، در عبادت و تكريم خطبه هاي حسين قدمي برداشت. ملاقات كرده و نكات زير را برجسته مي كند:

1. مبلغان ، مبلغان و تذكرات عزيز ، از فرصت منحصر به فرد محرم و صفر براي ترويج ارزشمندترين و پوياترين طرح اجتماعي اسلام استفاده كنيد كه نقش مستقيمي در احياي دين دارد ، يعني. جامعه با احياي اين تعهد رها شده. اين اقدام نمونه بارزي از فرهنگ “تمايل به انجام كار خوب و نهي از منكر” شهيد تشنه كربلا است. وظيفه عمومي اين است كه حقوق مردم و اهداف انقلاب اسلامي را بخواهيم ، آنها را علني رصد كنيم و گسترش ارزشهاي الهي را دنبال كنيم. پيروان مكتب حسيني بايد پيشقدم بوده و از انحرافات و انكارهاي سياسي ، اقتصادي و فرهنگي جلوگيري كنند و به نظام اسلامي در پيمودن راه خود كمك كنند.

۲ مدرسه عاشورا ارائه دهنده نماز و عدالت است. انقلاب اسلامي با برپايي قيام اباعبدالله الحسين (عليه السلام) با شعارهاي اسلامي مانند وعده نماز و عدالت پيروز شد. مردم بايد تلاش كنند تا اين دو حقيقت محوري را مطالبه كنند تا شور و شعور انقلابي عاشورا را در جامعه نهادينه كنند. بر اين اساس ، درسها و درسهاي عاشورا بايد در همه ابعاد تشويق و تأكيد شود. تفسير عاشورايي و توضيح معرفتي شناختن جبهه حق و باطل و روشنگري براي امام نور و بي گناهي پادشاهان ظلمت هنوز نياز اساسي انقلاب اسلامي است و مردم بايد در جهاد بزرگ با استكبار مبارزه اي دائمي و بصيرتي انجام دهند. و مبارزه با ظلم و خيانت جهاني. مظلوم و دشمن ستمگران باشيد.

3. احياي اسلام منوط به زنده نگه داشتن مكتب عاشورا است. بنابراين ، هم افراد و هم كاركنان اين حوزه مأموريت دشواري دارند. مردم عزيز ، به دليل رعايت مضاعف رويه هاي بهداشتي در جلسات حسيني و كاركنان ، نقش مهمي در آمادگي برگزاري اين جلسات دارند. پيشاپيش از همه مردم ، مديران و مسئولاني كه براي باشكوه ترين برگزاري اين مجالس مذهبي و الهي تلاش مي كنند تشكر مي كنيم و از رسانه ملي و ديگر رسانه هاي تبليغاتي واقعي و مجازي مي خواهيم تلاش خود را براي ترويج و تأمل در اين گردهمايي ها مضاعف كنند. به

4. ما اميدواريم كه خداوند با بركت اين جلسات حسين و عزاداري عاشقانه مردم روستاها و توسل آنها ، شر دشمنان اسلام و شر اين ويروس شيطاني را از سرتاسر جهان برطرف كند. به ويژه كشور عزيزمان ايران و فضاي علمي بايد به محيط سمينار و دانشگاه و ساير مراكز تحقيقاتي بازگردد و رئيس جمهور بايد بتواند بر اساس وعده هايي كه براي مهار تورم ، تورم ، مراقبت از معيشت مردم ، ايجاد هماهنگي ملي و ارتقاء موقعيت ايران اسلامي در زمينه هاي مختلف

در پايان ، از خداوند متعال مي خواهيم كه بيشترين موفقيت ممكن را در خدمت به جلسات پرشور مذهبي و فرصت دريافت فيض از منبرها و ميراث را براي مردم به ارمغان آورد و همچنين عزاداران بنيانگذاران اين جلسات را در گروه عارفان و آشنايان عزادار كند. حقوق آنها.. اشراف را قرار دهيد. ان شاء الله »

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/08/تأكيد-جامعه-مدرسين-بر-لزوم-رعايت-مضاعف/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.