مورد خصوصي سازي و بنگاه هاي كوچك و متوسط ​​در نيجريه و آفريقاي جنوبي

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

مورد خصوصي سازي و بنگاه هاي كوچك و متوسط ​​در نيجريه و آفريقاي جنوبي

در پنج سال اول اين دهه ، 37 كشور در صحراي آفريقا به طور جمعي بيش از 11 ميليارد دلار از طريق برنامه هاي خصوصي سازي جمع آوري كردند. اگرچه بيشتر اين مجموعه در مبادلات رقابتي كم هزينه نشان داده شده است ، اين مكان اروپا و آمريكاي لاتين را به عنوان تنها مقصد جهاني …

مورد خصوصي سازي و بنگاه هاي كوچك و متوسط ​​در نيجريه و آفريقاي جنوبي https://hillbilly.ir/مورد-خصوصي-سازي-و-بنگاه-هاي-كوچك-و-متوسط/ https://hillbilly.ir/مورد-خصوصي-سازي-و-بنگاه-هاي-كوچك-و-متوسط/#respond مشاور سئو و طراحي سايت Sun, 15 Aug 2021 08:06:00 0000 طراحي و سئو وب سايت marketing social media salary https://hillbilly.ir/مورد-خصوصي-سازي-و-بنگاه-هاي-كوچك-و-متوسط/

مورد خصوصي سازي و بنگاه هاي كوچك و متوسط ​​در نيجريه و آفريقاي جنوبي

در پنج سال اول اين دهه ، 37 كشور در صحراي آفريقا به طور جمعي بيش از 11 ميليارد دلار از طريق برنامه هاي خصوصي سازي جمع آوري كردند. اگرچه بيشتر اين مجموعه در مبادلات رقابتي كم هزينه نشان داده شده است ، اين مكان اروپا و آمريكاي لاتين را به عنوان تنها مقصد جهاني …

مورد خصوصي سازي و بنگاه هاي كوچك و متوسط ​​در نيجريه و آفريقاي جنوبي

در پنج سال اول اين دهه ، 37 كشور در صحراي آفريقا به طور جمعي بيش از 11 ميليارد دلار از طريق برنامه هاي خصوصي سازي جمع آوري كردند. اگرچه بيشتر اين مجموعه در مبادلات رقابتي كم هزينه نشان داده شده است ، اين مكان اروپا و آمريكاي لاتين را به عنوان تنها مقصد جهاني در منطقه قرار مي دهد. در حالي كه آفريقا ، غنا و زامبيا بازيكنان بزرگي هستند ، نيجريه در صدر جدول قرار دارد. سومين اقتصاد بزرگ آفريقا بيش از 70 درصد از 975 ميليون دلار خود را بين سالهاي 2004 تا 2005 ، عمدتا از طريق توافقنامه هاي اصلي ليبرال كار تبديل كرد.
در سراسر آفريقا ، خصوصي سازي به اصل راهنماي كشورهايي تبديل شده است كه به دنبال توسعه بخش خصوصي پر جنب و جوش و توسعه اقتصادي هستند. با اين حال ، اين كشور هنوز با مشكلات افسردگي اجتماعي ، زيرساخت هاي نامناسب و شكست توليد مواجه است. در حقيقت ، ادغام اين قاره در اقتصاد جهاني با فقر شديد ، به ويژه در منطقه غربي ، كه منجر به توسعه پايدار مي شود ، مانع شده است.
نيجريه ماهيت تهاجمي خود را در آفريقا حفظ كرده و معتقد است كه اين تنها راه موثر و اقتصادي براي رشد سريع و فراگير است. از زمان بازگشت حكومت غيرنظامي در پايان قرن گذشته ، نيجريه فقر را بر اساس گنجاندن سياست هاي اقتصادي فني اولويت بندي كرده است. هدف از اين تلاش محدود كردن هزينه هاي عمومي و دسترسي به توليد مستقيم اقتصادي ، بسيج منابع و ارتقاي سرمايه گذاري داخلي و خارجي است. اما ، نيجريه به دليل وابستگي شديد به صادرات نفت و حكومت ضعيف كه ده ها سال رژيم را درگير خود كرده است ، افزايش قابل ملاحظه اي را تجربه كرده است.
اگرچه هنوز هدف اصلاحات اقتصادي مورد ترديد قرار نگرفته است ، اما اولويت هاي نيجريه در توافق خصوصي سازي تاييد شده است. پروژه هاي مختلف در گذشته در ساير نقاط جهان از انگلستان تا روسيه و از اروپا تا ايالات متحده و آسيا موفق بوده است. مشاركت قانوني نيجريه در اين مفهوم بخشي از فرمان خصوصي سازي و تجاري سازي 1988 بود ، ابتكاري كه توسط صندوق بين المللي پول (صندوق بين المللي پول) تأمين شد. در سال 1999 ، دفتر كارهاي عمومي (BSE) توسط دولت فدرال براي تدوين و اجراي سياست هاي دولت در خصوص خصوصي سازي تأسيس شد. شرم آور است كه چندين قرارداد خصوصي سازي اوليه شكست خورده است.
دولت رئيس جمهور سابق اوباما دو داور را به يك كنسرسيوم مستقل فروخت ، اما دولت جوانترين رئيس جمهور ، UM Yar’Adua را به دليل اتهامات غير موجه اخراج كرد. بعداً به دليل ناآرامي هاي سياسي تلاش براي اطلاع داوران متوقف شد. راه اندازي انحصار مخابراتي NITEL نيجريه با خسارات هنگفت و عدم پرداخت بدهي به فاجعه ختم شد ، كه دولت را مجبور كرد دوباره در اوايل سال جاري كنترل را در دست بگيرد. شركت هواپيمايي نيجريه كه اكنون منقرض شده است ، علي رغم تلاش هاي تجاري قادر به پرواز نبود. اين موارد علاوه بر اشاره به ناكارآمدي سياست و عمل ، مهمترين آنها شكست شركت هاي بزرگ در نيجريه را نشان مي دهد.
در ايالات متحده ، مشاغل كوچك كمتر از 500 كارمند 99 دارند.آنها 9 درصد از 24 ميليون شركت كشور را تشكيل مي دهند. شركت هاي كوچك و متوسط ​​در اتحاديه اروپا 65 ميليون شغل يا دو سوم كار را ارائه مي دهند ، در حالي كه 90 درصد از تمام شركت هاي آمريكاي لاتين مشاغل كوچك هستند. نزديك به مسكن در كنيا ، ارقام 2003 نشان مي دهد كه SME ها 18 درصد از توليد ناخالص داخلي را تشكيل مي دهند. با توجه به روندهاي جهاني دهه گذشته ، بحث بر سر بنگاه هاي كوچك و متوسط ​​بسيار گسترده است. توسعه سريع مشاغل در محيطي سازگار با محيط زيست با ارتقاي بخش خصوصي تنها راهي است كه نيجريه مي تواند براي دستيابي به اين تعهد MDG يا چشم انداز 2020 اميدوار باشد.
مزاياي خصوصي سازي آنقدر قابل توجه است كه نيجريه نبايد در برنامه رشد پايدار گنجانده شود:
• بسته به رويه محتاطانه ، خصوصي سازي مي تواند با افزايش دارايي هاي محلي با اختصاص سهام به افراد خصوصي به تقويت بازار سرمايه كمك كند.
• بسياري از دولتها با محدود كردن نياز به كمك مالي و مالياتي براي جمع آوري وجوه از طريق تامين مالي و ابزارهاي مربوط ، بدهي ملي را با موفقيت كاهش داده اند.
خصوصي سازي باعث ايجاد رقابت سالم مي شود كه به گسترش بازار ، ايجاد بهترين شيوه ها و بهبود استانداردهاي توليد و خدمات كمك مي كند.
• تحقيقات بانك جهاني با حذف محدوديت هاي مديريت خدمات عمومي ، بهبود كارآيي بخش خصوصي را تأييد مي كند.
• كشورهاي در حال توسعه مانند هند و برزيل در جذب سرمايه گذاري خارجي با تعهد قوي به بازارهاي آزاد و انحصار در كشور موفق بوده اند.
سرمايه گذاري مستقيم خارجي از 1 ميليارد دلار در سال 1995 به 6.3 ميليارد دلار در سال 2000 افزايش يافت. در حالي كه اين امر منجر به افزايش مراقبت هاي بهداشتي شده است ، ترافيك به نيجريه و بقيه كشور افزايش يافته است. آفريقاي جنوب صحرا به دليل محدوديت هاي محلي. اين منطقه بازار رقابتي و سيستم نظارتي ندارد كه شرايط لازم براي خصوصي سازي را فراهم كند. با توجه به تجربيات گذشته ، نيجريه قبل از فروش اموال عمومي بايد اصلاحات م effectiveثر در بخش عمومي انجام دهد. علاوه بر اين ، چنين اقداماتي بايد در تلاش بيشتر براي ارتقاء كارايي اقتصادي انجام شود.
ازدواج و زيرساخت هاي حوزه عمومي از چالش هاي اصلي است. قانونگذاران نيجريه بايد به تقويت سيستم نهادي حاكم بر فعاليت بازار توجه ويژه اي داشته باشند. اين امر مستلزم تقويت سيستم هاي اداري و نظارتي ، ايجاد ظرفيت با حمايت اجرايي و كاهش فساد و دخالت در سياست است. ارزش ناديده گرفته شده بندر RORO در لاگوس يكي از موضوعاتي است كه در روند خصوصي سازي در منطقه مورد بحث قرار گرفته است.
سه زيرساخت مختلف در بندر لاگوس ، كه 180 هزار تن بار را حمل مي كنند ، سالهاست كه به طور مستقل كار مي كنند. صاحبخانه پول زيادي براي توضيح سود كم 40،000 دلاري در سال نشان داد و اداره بنادر شمالي نيجريه را مجبور كرد كنترل را دوباره به دست آورد. سود بدون درآمد اضافي در سال به 1 ميليارد دلار رسيد.
نگران كننده است كه مواردي از اين دست ، كه به فساد گسترده اشاره مي كند ، اغلب بهبود اقتصادي نيجريه را مشخص كرده است.برخي از برآوردها حتي تا آنجا پيش رفته اند كه مي گويند 70 كوبا به ازاي هر نايرا كه توسط دولت فدرال هزينه مي شود پر از دفاتر است كه مي خواهد بدهد. سياست خصوصي سازي هرچه باشد ، دولت نيجريه به اندازه اقتصاد خود به اصلاحات نياز دارد!

.

https://hillbilly.ir/مورد-خصوصي-سازي-و-بنگاه-هاي-كوچك-و-متوسط/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.