تنها در خانه – مجله زنده خبري

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

تنها در خانه – مجله زنده خبري

۵ بازديد

تأخير در تحصيل قابل جبران است ، اما تنهايي ، كمبود نشاط ، افسردگي ، كمرويي و در نهايت افسردگي به سختي قابل جبران است و بر شخصيت كودك تأثير مي گذارد. به گزارش مجله زنده خبري اين روزنامه ايران وي نوشت: “اين روزها ، با استفاده گسترده از تاج ، شيوه زندگي افراد در …

تنها در خانه – مجله زنده خبري https://livemag.ir/2021/09/تنها-در-خانه-مجله-زنده-خبري/ https://livemag.ir/2021/09/تنها-در-خانه-مجله-زنده-خبري/#respond مجله زنده خبري Wed, 08 Sep 2021 12:11:56 0000 عمومي https://livemag.ir/2021/09/تنها-در-خانه-مجله-زنده-خبري/ تأخير در تحصيل قابل جبران است ، اما تنهايي ، كمبود نشاط ، افسردگي ، كمرويي و در نهايت افسردگي به سختي قابل جبران است و بر شخصيت كودك تأثير مي گذارد. به گزارش مجله زنده خبري اين روزنامه ايران وي نوشت: “اين روزها ، با استفاده گسترده از تاج ، شيوه زندگي افراد در …

تأخير در تحصيل قابل جبران است ، اما تنهايي ، كمبود نشاط ، افسردگي ، كمرويي و در نهايت افسردگي به سختي قابل جبران است و بر شخصيت كودك تأثير مي گذارد.

به گزارش مجله زنده خبري اين روزنامه ايران وي نوشت: “اين روزها ، با استفاده گسترده از تاج ، شيوه زندگي افراد در هر سني تغيير كرده است.” اكنون ديگر مجالس و تجمعات از زندگي حذف شده است. در ميان آنها ، يكي از آسيب پذيرترين گروه هايي كه با بيماري عروق ويروس كرونا قلب روبرو هستند ، كودكان ، به ويژه دانش آموزان دبستاني هستند. شخصيت اجتماعي هر فرد از دوران كودكي شكل مي گيرد. قبلاً ، در مهد كودك ها و مدارس ابتدايي ، كودكان مفهوم ارتباط با همسالان را تجربه مي كردند. گزينه اي كه امروزه كاملاً از زندگي آنها حذف شده است و مي تواند تأثيرات منفي زيادي بر روحيه و شخصيت كودكان در طول سالها بگذارد.

تعامل كودكان در تاج

افسر افشار نادري ، جامعه شناس و مدرس دانشگاه اشاره مي كند كه شخصيت اصلي كودك در خانواده ، همسالان و مدرسه شكل مي گيرد و مبناي اجتماعي شدن كودكان مي شود. و خانواده اش ديگر بچه ها را نمي بينند و با آنها آشنا نمي شوند و محيط زندگي آنها را نمي بينند. بنابراين ، او نمي تواند تصور كند كه ديگران هستند كه متفاوت از او فكر مي كنند يا رفتار مي كنند ، و به همين دليل او به طور كلي هيچ چيز ديگري را تجربه نمي كند. مخصوصاً دانش آموزان كلاس اولي كه مدرسه و همكلاسي هاي خود را از طريق آموزش مجازي مي شناسند و محيط مدرسه را به خوبي درك نمي كنند و نمي توانند به درستي با معلمان ، همكلاسي ها و مدرسه ارتباط برقرار كنند. از سوي ديگر ، شخصيت ثانويه در جامعه و سپس شخصيت اوليه شكل مي گيرد و وقتي شخصيت اوليه به درستي شكل نگرفت ، بر شخصيت ثانويه نيز تأثير مي گذارد.

وي گفت: “شيوع ويروس كرونا تأثير عميقي بر سبك زندگي گذاشته است و چالش هاي زيادي را براي والدين در سراسر جهان ايجاد كرده است كه آنها قبلاً تجربه نكرده اند.” از اين رو اعتراض والدين و انتقاد از رفتار كودكان مطرح مي شود. از سوي ديگر ، والدين به دليل نگراني از بيماري خود و خانواده خود ، كه ممكن است كمي بيش از حد باشد ، محدوديت هاي بيشتري را براي فرزندان و ساير اعضاي خانواده اعمال مي كنند. اين امر پرخاشگري را در كودكان تشديد مي كند كه شامل تعدادي رفتار مخرب مانند نافرماني و امتناع از درخواست بزرگسالان مي شود و اگر والدين بر رعايت خواسته هاي خود اصرار ورزند ، درگيري بوجود مي آيد كه منجر به حساسيت والدين نسبت به دنياي خارج كودكان مي شود. و نيازهاي آنها كاهش مي يابد و اين منجر به احساس ناامني ، بي توجهي و طرد شدن در كودكان مي شود ، بر درك آنها از خود و ديگران تأثير مي گذارد و آنها را از ايجاد روابط موثر با ديگران باز مي دارد. بايد در نظر داشت كه آموزش مهارت هاي زندگي كودكان در هر جامعه اي در اولويت قرار دارد و اين امر تنها از طريق ارتباط مناسب با ساير كودكان و ساير محيط هاي اجتماعي امكان پذير است. كودكان بايد طرز تفكر و گفتار صحيح را بياموزند و رفتار مناسب را در جوامع خانوادگي خاص و ساير شرايط اجتماعي انجام دهند تا از مشكلات يادگيري و تعاملات اجتماعي رنج نبرند.

افزايش صدمات در هر كودك

سم بربر ، فعال كودكان و مدير انجمن حقوق كودك نيز توضيح مي دهد كه قبل از تاج ، نگراني هاي زيادي در مورد تنهايي كودكان و آسيب هاي ناشي از آن وجود داشت: در گذشته نگراني ها درباره كودكان مجرد بيشتر آشكار شده بود. به گفته شد كه وابستگي زياد به والدين ، ​​كه در نتيجه توجه بيش از حد به كودك و فشار براي به دست آوردن نمرات بالا براي كودك و غيره ايجاد شده است ، باعث مي شود كه كودكان در صورت بدبختي هاي سطحي شكننده شوند. فقدان يا عدم وجود مهارت هاي اجتماعي و محدوديت ارتباطات تا ساعات مدرسه مشكلاتي بود كه كودكان را تهديد مي كرد. اكنون كه حدود يك سال و نيم از تعطيلي كلاس ها مي گذرد ، آسيب فقط يك كودك و تنهايي كودكان به طور فزاينده اي آشكار مي شود. بخش قابل توجهي از يادگيري مستقيم و غير مستقيم كودكان در حال حاضر از طريق تعامل با دوستان و همكلاسي ها بدست مي آيد ، كه در شرايط كنوني كودكان از آن محروم هستند. وقوع آسيب هاي اجتماعي و رواني ناشي از فضاي مجازي در بسياري از كودكان مشهود است. پيش از اين ، خانواده ها نگران استفاده كودكان از تلفن همراه و دسترسي نامحدود به اينترنت بودند كه عمدتاً مربوط به كودكان بزرگتر بود ، اما متأسفانه در شرايط كنوني يك كودك شش ساله تلفن و رايانه لوحي خود را براي استفاده از درس هاي مجازي دارد.

به گفته وي ، دانش آموز كلاس اول مي تواند با دسترسي به سوئيچ فيلتر همه چيز را ببيند. او به جاي بازي با همسالان خود ، ساعت ها به بازي آنلاين و آفلاين مي پردازد. اين بازي ها در عين افزايش خلاقيت و هوش ، امروزه براي كودك مجرد اعتيادآور و مخرب است. محتواي برخي از اين بازي ها مي تواند براي كودكان مضر باشد و به دليل خشونت ، هيجان بيش از حد ، نمايش تصاوير و شخصيت هاي نامناسب ، تأثيرات بد رواني ، رواني و تربيتي بر آنها بگذارد. بيماري هاي مختلفي مانند گردن درد و آسيب چشم كودك را تهديد مي كند. عدم كنترل و استفاده مناسب ، امكانات مفيد و مثبت اينترنت را براي بسياري از كودكان به خطرات جبران ناپذيري تبديل كرده است. اكنون كه كودك جاذبه هاي اينترنت را تجربه كرده است ، خانواده در Pasacrona به راحتي نمي توانند اين دسته را از زندگي كودك حذف كنند و بايد بدانند كه او و كودك بايد با برنامه ريزي ، برنامه ريزي و آموزش نحوه استفاده از اين مزيت استفاده كنند. براي سازگاري با شرايط فعلي استفاده مي شود. و بيشتر از قبل وقت خود را با فرزند خود بگذرانيد و بازي را با تلفن همراه جايگزين كنيد و كودك را با برنامه هاي شاد و سرگرم كننده مانند پخش غذاي جديد سرگرم كنيد. كودك در خانه مي ماند بدون دوستان ، گاهي اوقات روزها و ساعت ها ، و خانواده با وجود اين مشكل ، تنها با سركوب آن سعي مي كنند كودك را از دنياي مجازي خارج كنند.

اين فعال كودك در ادامه مي گويد: خانواده بايد بدانند كه تفكر انتقادي يك مهارت است نه يك جمله و بايد به كودك آموزش داد. والدين با مهارت حل مسئله بايد جايگزين مناسبي براي راه حل هاي قديمي خود پيدا كنند ، كه هميشه مشغول ظلم و ستم به كودك هستند. سواد رسانه اي خود را ارتقا دهيد و كودك را در اين زمينه همراهي كنيد.

وخامت شخصيت سالم كودكان در زمان تاجگذاري

رضا ولداني ، روانشناس در پاسخ به اين س ifال كه آيا تا به حال از بيكاري و بي حوصلگي رنج برده است يا خير ، گفت: در نظر بگيريد كه چند آخر هفته سر كار نرويد. همه چيز در خانه مرتب شده است و كاري براي انجام دادن وجود ندارد. چه احساسي خواهيد داشت؟ آيا اين است؟ بيكاري و برنامه ريزي نمي تواند احساسات ناخوشايند زيادي را به افراد منتقل كند. تا آنجا كه منجر به افسردگي و اختلالات شخصيت مي شود. كودكان ما در دوران كودكي بسيار پرانرژي و فعال هستند ، اصل كار روزانه آنها بازي با همسالان است. اين شرح كودكان عادي است. غيبت كودك در بازي روزانه شايد دقيقاً مشابه بيكاري و برنامه ريزي نشده در بزرگسالان باشد. اين مقايسه به ما كمك مي كند تا فرزندانمان را بهتر بشناسيم. بازي و سرگرمي براي آنها يك موضوع بسيار مهم است و يك ضرورت است كه بايد توسط والدين ، ​​معلمان ، مربيان و كاركنان در نظر گرفته شود.

به گفته اين روانشناس ، در عصر الكترونيك ، او دوست و همبازي بسياري از كودكان است و همچنين مشتاق بسياري از تلفن هاي هوشمند ديگر يا بازي هاي رايانه اي است. تماس بيش از حد كودكان با اين وسايل و همچنين قطع ارتباط كودكان با همسالان به دليل شيوع بيماري عروق ويروس كرونا قلب ، تأثير بسزايي در شكل گيري شخصيت سالم در فرزندان ما خواهد داشت. البته اين گروه سني نيز دچار آسيب ديدگي شدند. عدم تحرك و عدم سرزندگي كودك باعث آسيب جسمي ، روحي و رواني به كودكان مي شود. تا آنجا كه مي توان قبل از آموزه هاي معمول و كلاسيك در نظر گرفت. تأخير در تحصيل قابل جبران است ، اما تنهايي ، كمبود نشاط ، افسردگي ، كمرويي و در نهايت افسردگي به سختي قابل جبران است و بر شخصيت كودك تأثير مي گذارد. همانطور كه گفته شد ، بازي البته نه به تنهايي و در بازي هاي رايانه اي ، بلكه بازي با بچه هاي هم سن و سال براي كودكان در سنين اوليه و پيش دبستاني ضروري است و درست مانند كارهاي روزمره براي بزرگسالان. بنابراين ، همانطور كه در روزهاي بيماري عروق ويروس كرونا قلب راه حلي براي فعاليت هاي روزانه خود نمي يابيم و قسمت داخلي و خارجي آن را نمي بنديم ، به دليل نياز به شخصيت و آموزش براي فعاليت هاي كودكان و همچنين سلامتي ، بايد به دنبال راه حل هاي عملي باشيم. و پروتكل هاي فاصله. بيماري بايد كنترل شود و فرزندان ما علاوه بر استفاده از آموزش معمول ، مي توانند شادي و شادي بيشتري را در ارتباط با همسالان و بازي هاي كودكان تجربه كنند.

“فراموش نكنيم كه آموزش هاي زيادي در اين سن از طريق بازي هاي مفيد انجام مي شود و اگر به اين موضوع توجه كنيم ، بسياري از روش هاي فرزندپروري تغييرات مثبتي را تجربه خواهند كرد.”

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/09/تنها-در-خانه-مجله-زنده-خبري/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.