اجباري شدن واكسيناسيون عليه كرونا؛ آري يا خير؟

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

اجباري شدن واكسيناسيون عليه كرونا؛ آري يا خير؟

۶ بازديد

واكسن ؛ اين چالشي است كه در سراسر جهان با شيوع همه گيري كرونا و توليد واكسن عليه اين بيماري دوباره مطرح شده است. اين س againال دوباره اين س raال را ايجاد مي كند كه آيا افراد در انتخاب واكسيناسيون آزاد هستند يا خير ، يا آيا واكسيناسيون جهاني بايد در صورت بحران بهداشت …

اجباري شدن واكسيناسيون عليه كرونا؛ آري يا خير؟ https://online-mag.ir/2021/09/اجباري-شدن-واكسيناسيون-عليه-كرونا؛-آر/ مجله آنلاين Tue, 28 Sep 2021 03:41:06 0000 مجله تندرستي https://online-mag.ir/2021/09/اجباري-شدن-واكسيناسيون-عليه-كرونا؛-آر/ واكسن ؛ اين چالشي است كه در سراسر جهان با شيوع همه گيري كرونا و توليد واكسن عليه اين بيماري دوباره مطرح شده است. اين س againال دوباره اين س raال را ايجاد مي كند كه آيا افراد در انتخاب واكسيناسيون آزاد هستند يا خير ، يا آيا واكسيناسيون جهاني بايد در صورت بحران بهداشت …

واكسن ؛ اين چالشي است كه در سراسر جهان با شيوع همه گيري كرونا و توليد واكسن عليه اين بيماري دوباره مطرح شده است. اين س againال دوباره اين س raال را ايجاد مي كند كه آيا افراد در انتخاب واكسيناسيون آزاد هستند يا خير ، يا آيا واكسيناسيون جهاني بايد در صورت بحران بهداشت عمومي اجباري شود.

به گزارش مجله آنلاين در حال حاضر ، تجمعات اعتراضي عليه واكسيناسيون تاج عمومي در كشورهايي مانند ايالات متحده ، فرانسه ، يونان و ايتاليا و همچنين ژاپن در حال برگزاري است. اگرچه واكسن ها محصولات بيولوژيكي هستند كه ايمني تطبيقي ​​مثبت را در برابر برخي بيماري هاي ميكروبي ايجاد مي كنند ، اما بايد توجه داشت كه تزريق آنها هميشه با مخالفت برخي افراد و گروه ها مواجه است. اعتراضات ناشي از بي اعتمادي به شركت ها و كشورهاي واكسن ، نگراني در مورد عوارض جانبي واكسن ها و عدم آگاهي از محتواي اين محصولات. از سوي ديگر ، طرفداران واكسن عمدتا در مورد تأثير واكسن بر ايمني گله ، جلوگيري از شيوع گسترده و در نتيجه مرگ جامعه صحبت مي كنند.

البته شيوع جهاني تاجگذاري و مرگ روزانه بسياري از مردم در سراسر جهان معادلات بسياري را در هم ريخت و همه ملت ها مي توانند با اين مهمان شوم و ناخوانده مقابله كرده و زندگي را نجات دهند .من در آرزوي ساختن واكسني بودم كه بتوانم انجام دهم. اما اكنون كه اين امر محقق شده است و برخي از واكسن هاي كرونا توسط سازمان بهداشت جهاني براي استفاده اضطراري پس از مراحل مختلف آزمايشات باليني تأييد شده اند ، برخي هنوز با واكسيناسيون جهاني مخالف هستند. اعتراضات عليه تزريق دوز بالاي كروناويروس در كشورهاي مختلف باعث اعتراضات شده و از دولت خواسته است تا محدوديت هاي اجتماعي خاصي را براي افرادي كه از واكسيناسيون خودداري مي كنند وضع كند.

در ايران ، وزير بهداشت همچنين در مورد ايجاد محدوديت يا قرنطينه هوشمند براي دوره پس از واكسيناسيون صحبت كرد. اين بدان معناست كه با افزايش تعداد واكسن ها در كشور ، محدوديت هاي عروق ويروس كرونا به تدريج برداشته مي شود ، اما كساني كه واكسينه نشده اند محدود مي شوند و تعداد اين افراد چقدر خواهد بود. شما از آن خدمات محروم خواهيد شد. در حال حاضر ، رئيس جمهور اعلام كرده است كه واكسيناسيون به 50 ميليون نفر رسيده است. گفته مي شود ، بايد منتظر باشيم تا دولت جزئيات محدوديت هاي واكسن را اعلام كند.

در اين شرايط ، از منظر اخلاق پزشكي ، بايد پرسيد آيا ممكن است فردي جدا از حق دريافت خدمات پزشكي مجبور به دريافت خدمات پزشكي مانند واكسن شود. جامعه. ؟؟ ..

در اين زمينه دكتر عليرضا پارساپور دبير هيات ملي بررسي نهادها در مصاحبه با مجله آنلاين در مورد امكان واكسيناسيون از نظر اخلاق پزشكيوي گفت: “اين غير معمول نيست كه افراد و حتي دولت ها در برابر واكسيناسيون احتياط كنند و حتي در ابتدا كمي بدبين به نظر برسند.” در كشور ما ، حتي در مراحل اوليه توليد واكسن كرونا ، حتي سيستم بهداشتي نيز به نمونه هاي واكسن پيشنهادي براي كوويد توجه مي كرد ، اما مطالعات و آمارهاي منتشر شده بيشتر نشان مي دهد كه اثرات واكسيناسيون در كشور چگونه است. و ميزان مرگ و مير نسبت به آنچه كه در ابتدا انتظار مي رفت. خطر عفونت مجدد هنوز قابل توجه بود ، اما داشتن آمار بستري شدن و مرگ و مير در بيمارستان و ايجاد اختلال در سيستم مراقبت هاي بهداشتي بسيار مهم بود.

اثربخشي واكسيناسيون عروق ويروس كرونا تأييد شد

او اضافه كرد: “بر اين اساس ، نتايج كار در كشورهايي كه كرونا در حال واكسيناسيون است و به سرعت در جامعه واكسينه مي شود ، در ساير كشورها مشاهده مي شود اگر پوشش واكسيناسيون به حدود 70 افزايش يابد. من قول دادم كه مي توانم. فوق العاده اپيدمي را كنترل كنم و در نهايت همه گيري و مديريت بحران كوويد. بنابراين ، امروز هيچ شكي در مورد مزاياي واكسيناسيون در جامعه علمي و سيستم پزشكي كرونا وجود ندارد. اثربخشي واكسيناسيون عليه ما در كشور ما شناخته شده است و قطعي است. بنابراين ، ما مشاهده مي شود كه همه امكانات كشور براي ارائه واكسن و پوشش كامل واكسيناسيون هاي اجتماعي بسيج شده است.

پارساپور گفت: در حال حاضر تلاش مي شود تا از عوارض خطرناك بيماري كوويد با واكسيناسيون به عنوان يك مداخله پيشگيرانه جلوگيري شود و همه امكانات را براي اين موضوع براي جلوگيري از آن در داخل كشور بسيج كرده است.

معتاد به واكسن

وي گفت: “البته ، درصدي از جمعيت كه حتي ممكن است دانشمند باشند ، هنوز نسبت به واكسيناسيون بدبين هستند و اعتماد آنها را جلب نكرده اند.” البته ، مخالفت با واكسيناسيون منحصر به كشور ما نيست ، اما در سراسر جهان ، حتي در كشورهاي توسعه يافته ، برخي از مردم نسبت به واكسن ها مقاوم هستند ، از جمله من كمپين ها و جنبش هاي واكسيناسيون. كشور. بنابراين ، تعجب آور نيست كه حتي بخش هايي از جامعه ما تمايلي به واكسيناسيون با ويروس كرونا ندارند.

انجام مداخلات درماني يا پيشگيرانه نياز به اجازه شخص دارد ، اما …

پارسرپور گفت: “با توجه به آنچه در اخلاق پزشكي و سيستم حقوقي ما وجود دارد ، اعم از مداخله درماني يا پيشگيرانه ، اين مداخله براي نجات ، حفظ و بازيابي سلامت انسان ضروري است. هر نوع مداخله ، در صورت وجود ، تحت پوشش قرار مي گيرد. من موافقم.” به بنابراين ، پزشك يا سيستم ارائه خدمات تنها در صورتي مي تواند مداخله كند كه بيمار يا فرد در معرض خطر يا در معرض خطر آگاهانه با آن موافقت كند. شما نمي توانيد فردي را مجبور به مداخله بدون رضايت آگاهانه كنيد. البته، استثناهايي وجود دارد. به عنوان مثال ، در موارد اضطراري جدي با خطر آشكار براي زندگي ، اگر قانون ، اخلاق يا اخلاق در صورت توقف درمان ، بدون اجازه شخص و يا حتي در مقابل حريف منجر به مرگ شود ، مي توان مداخله كرد. با اين حال ، اين استثنا در مورد واكسن اعمال نمي شود. اگر فردي نمي خواهد واكسينه شود ، اين نسبت مي تواند شديد و كمتر كشنده باشد ، زيرا در نهايت خود را در معرض بيماري قرار مي دهد. به نظر مي رسد تهديد بيماري كوويد 19 براي افراد ناديده گرفتن آزادي فردي را توجيه نمي كند. بنابراين ، ما حق نداريم مجبور به واكسيناسيون شويم زيرا سلامت ما در خطر است.

نياز به حفظ سلامت عمومي

وي تأكيد كرد: “اما دولت و سيستم مراقبت هاي بهداشتي نيز موظف به حفاظت از جامعه و سلامت جامعه هستند.” قوانين ، شريعت و اخلاق به آزادي آزادي فردي احترام مي گذارند ، مادامي كه تصميم يا مخالفت فرد با اقدام ، سلامتي او را به خطر اندازد. اگر فردي از انجام آنچه نياز دارد خودداري كرده يا از آن غفلت كند ، افراد ديگر يا جامعه مي توانند در معرض خطر باشند. اين امر خارج از اختيارات فرد است و در اينجا آزادي فرد را محدود مي كند. ما قبلاً شاهد ممنوعيت ها و محدوديت هايي در تردد ، الزامات استفاده از ماسك و غيره بوديم كه همه آنها در محدوديت آزادي شخصي هستند ، اما عدم استفاده از اين تردد يا ماسك توجيهي دارد. باعث بيماري در جامعه مي شود بازي كنيد و از كنترل خارج شويد. از طريق اين بحث ، ما چنين محدوديت هايي را در همه گيري هاي كرونا در همه كشورها مشاهده كرده ايم.

هيچ كس نمي تواند فردي را مجبور به واكسيناسيون كند …

پارساپور گفت: محدوديت هاي ذكر شده در مورد واكسن از يك نوع است. هيچ كس نمي تواند فردي را مجبور به واكسيناسيون كند ، اما مي توان محدوديت هايي را براي افراد واكسينه نشده اعمال كرد تا از سلامت جامعه محافظت كنند و دسترسي به برخي خدمات اجتماعي را محدود كنند. من مي توانم اين كار را انجام دهم. اين به دليل مجازات افراد واكسينه نشده است ، بلكه به دليل جلوگيري و جلوگيري از شيوع بيماري است. اين بسيار مشروع است. به كساني كه معتقدند واكسن براي آنها مفيد نيست نبايد اجازه داده شود كه به سلامت افراد شاغل آسيب برساند. اگر شخصي به درستي عمل نكند ، بايد آسيب ببيند و پاسخگو باشد ، اما دولت چنين شخصي را به تجمع يا محله شلوغ ، يا در وسايل نقليه يا مركز عمومي مي آورد. اگر شما اين اجازه را بدهيد. .. ، سهل انگاري اين شخص به ديگران آسيب رسانده است و در اينجا دولت بايد پاسخگو باشد. اگر خدا نگذارد ، در صورت ايجاد پيك ششم ، دولت بايد مسئوليت افكار عمومي را به دليل عدم انجام كنترل هاي لازم به عهده بگيرد.

پارساپور گفت: “در برخي از نقاط جهان ، كشورها واكسن كافي نداشتند و اولويت بندي براي تزريق واكسن انجام شد.” حال اگر شخصي طبق سليقه خود واكسينه نكند ، ديگران منتظر مي مانند و واكسن مي زنند. هدف اين بود كه 70 درصد از مردم واكسينه شوند. بنابراين ، اين محدوديت ها در مرحله اولويت بندي يا زماني كه تقاضا براي واكسن در جامعه بيش از عرضه است ، منطقي نيست. محدوديت ها در اين مرحله رايج است. دولت منتظر اين موارد است كه عرضه واكسن متناسب باشد و واكسيناسيون براي همه افراد جامعه يا جامعه مبهم باشد ، مانند ممنوعيت شبانه و تعطيلي سينما. كساني كه واكسينه شده اند. در اينجا ، اعضاي جامعه واكسينه شدند و بار بيماري ها و بيماري هاي جدي از جامعه برداشته شد. بنابراين ، رعايت مقررات عمومي ضروري نيست ، بلكه بيشتر افراد جامعه بايد در امنيت باشند. اگر اين درصد به دليل عدم همكاري در منطقه برآورده نشود ، دليلي وجود ندارد كه دولت همچنان به اعمال محدوديت براي عموم مردم ادامه دهد ، اما بايد در مورد گروه هاي بدون واكسينه خاصي اعمال شود. منطقي است.

نحوه تشويق واكسيناسيون محلي

وي در مورد نحوه تشويق واكسيناسيون مبتني بر جامعه گفت: “مشكل ما اين بود كه در ايجاد اعتماد موفق نشديم.” از همان ابتدا ، موضوع واكسن كرونا مطرح شد و صحبت از ايجاد اعتماد شد. درست است كه ما به آزادي بيان و مطبوعات اعتقاد داريم ، اما در شرايط خاص اظهارات نامناسب توسط افراد فاقد صلاحيت بيان مي شود و متأسفانه به نوعي توسط برخي از رسانه ها تأييد مي شود. اين باعث مي شود مردم مشكوك شوند. هر از گاهي ، افراد ضد واكسن بستري پيدا مي كنند و رسانه هاي اصلي را در مورد واكسن ها تحريف مي كنند. چنين رفتاري خطرناك است و مي تواند مانع تلاش هاي شما شود. مسلماً تعيين محدوديت آخرين مرحله و اولين قدم در ايجاد اعتماد است. لازم به ذكر است كه يكي از جنبه هاي اعتمادسازي اين است كه تريبون را به افراد فاقد صلاحيت علمي ندهيد ، و ثانياً در مورد اثربخشي واكسن در كشورهاي واكسينه شده خوب صحبت كنيد.

كاهش بستري شدن عروق ويروس كرونا و مرگ و مير ناشي از واكسيناسيون

استخر پارسر گفت: در كشورهايي كه واكسيناسيون را به خوبي ترويج مي دهند ، بستري شدن در بيمارستان ها و مرگ و مير به طرز چشمگيري كاهش يافته است. در كشور ما نيز خطر بستري شدن و مرگ افراد واكسينه شده به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد. در ماه هاي تاريك مارس 2017 و بهار 2016 ، بخش ICU و بخش مملو از سالمندان بود. به محض واكسيناسيون افراد مسن ، مشخص شد كه محدوده سني بيماران بستري كاهش مي يابد زيرا افراد مسن در معرض افزايش خطر ابتلا به پوند شديد هستند. به نظر مي رسد علت اصلي اين تغيير ، پوشش واكسيناسيون براي افراد مسن بوده است.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.