مشاور رئيس آژانس فضايي ، پوشش گسترده ، در دسترس بودن در هر مكان و هر زمان و دسترسي سريع و به موقع از مزاياي فناوري فضايي است و گفت: بر اين اساس ، شركت هاي نوپا در اين حوزه داراي سيستم هايي در زمينه هايي مانند نظارت بر آلودگي هوا ، طوفان ها “آنها …

تعيين مسير سبز بدون آلودگي با سامانه‌هاي محققان كشور/رشد بي‌نظير اقتصاد پايين‌دست فضايي https://livemag.ir/2021/10/تعيين-مسير-سبز-بدون-آلودگي-با-سامانه‌/ https://livemag.ir/2021/10/تعيين-مسير-سبز-بدون-آلودگي-با-سامانه‌/#respond Sun, 10 Oct 2021 12:49:43 0000 اجتماعي https://livemag.ir/2021/10/تعيين-مسير-سبز-بدون-آلودگي-با-سامانه‌/ مشاور رئيس آژانس فضايي ، پوشش گسترده ، در دسترس بودن در هر مكان و هر زمان و دسترسي سريع و به موقع از مزاياي فناوري فضايي است و گفت: بر اين اساس ، شركت هاي نوپا در اين حوزه داراي سيستم هايي در زمينه هايي مانند نظارت بر آلودگي هوا ، طوفان ها “آنها …

مشاور رئيس آژانس فضايي ، پوشش گسترده ، در دسترس بودن در هر مكان و هر زمان و دسترسي سريع و به موقع از مزاياي فناوري فضايي است و گفت: بر اين اساس ، شركت هاي نوپا در اين حوزه داراي سيستم هايي در زمينه هايي مانند نظارت بر آلودگي هوا ، طوفان ها “آنها تعيين گرد و غبار و مسيرهاي سبز را از طريق داده هاي ماهواره اي ارائه كردند.

به گزارش مجله زنده خبري مهندس مهدي ابوالقاسمي امروز در وبينار استفاده از داده هاي ماهواره اي در توسعه تجارت فضايي ، با اشاره به برخي باورها در زمينه فناوري فضايي لوكس گفت: با اين حال ، امروزه با توسعه فناوري در زمينه هاي مختلف ، تقريبا فضا ندارد.

وي مثال موقعيت يابي ماهواره را ذكر مي كند كه در اكثر سيستم ها نصب شده است و اگر خدمات موقعيت يابي نداشته باشيم ، از مزاياي اين فناوري محروم مي شويم.

ابوالگاسمي پوشش گسترده ، در دسترس بودن در هر مكان و هر زمان ، دسترسي سريع و به موقع ، آسيب پذيري در برابر بلاياي طبيعي و هزينه كم را از مزاياي فناوري فضايي ذكر كرد و يادآور شد: هنگامي كه خطرات طبيعي يا انسان شناسي ايجاد مي شود ، بيشتر زيرساخت هاي زيرزميني تحت تأثير قرار مي گيرند ، اما فناوري فضايي مي تواند ارائه خدمات به مصرف كنندگان در هر زمان.

مشاور آژانس فضايي با اشاره به ماهواره هاي مختلف گفت: “ماهواره هاي بزرگ كه شامل ماهواره هاي مخابراتي و تلويزيوني هستند ، دسته ديگري از” ماهواره هاي متوسط ​​”هستند كه بين 500 تا 1000 كيلوگرم وزن دارند و طيف وسيعي از ماهواره هاي تصويربرداري را شامل مي شوند.

وي “ميني ماهواره” با وزن حدود 100 كيلوگرم را دسته ديگري از ماهواره ها مي داند و خاطرنشان مي كند: دسته ديگر ماهواره ها “ماهواره هاي كوچك” هستند كه وزن آنها بين 10 تا 100 كيلوگرم و با توجه به تغييرات ايجاد شده توسط صنعت فضايي در ساخت ماهواره ها است. به ميكرو حركت كرد ؛ زيرا اين ماهواره ها وزن كم و هزينه پاييني دارند.

وي دسته پنجم ماهواره ها را “نانوماهواره” توصيف كرد كه وزن آنها بين يك تا 10 كيلوگرم است. با گذشت زمان و با پيشرفت فناوري ، اكثر ماهواره هاي كوچك ساخته شده در 10 كيلوگرم هستند ، مانند “مجموعه مكعب” يا ” ماهواره هاي مكعبي “.” ماهواره ها.

به گفته اين فعال فضايي ، ماهواره هاي مكعبي داراي ابعاد 10 در 10 در 10 سانتيمتر هستند كه وزن يك واحد آن يك كيلوگرم است و در صورت لزوم مي توان اين ماهواره ها را در صورت نياز براي تشكيل واحدهاي ماهواره اي مونتاژ كرد.

ابوالقاسمي با اشاره به توسعه برنامه هاي كاربردي اين ماهواره ها گفت: يكي از مشكلات حوزه ماهواره هزينه پرتاب است و اين هزينه ها بسته به وزن افزايش مي يابد اما با كاهش ماهواره ها هزينه پرتاب به ميزان قابل توجهي كاهش يافته است. “

وي به كاربردهاي سيستم ماهواره اي اشاره كرد و گفت: سيستم ماهواره اي مجموعه اي از ماهواره ها هستند كه براي ارائه خدمات در يك يا چند مدار حركت مي كنند. نمونه اي از اين خدمات GPS اين است كه چندين ماهواره در مدار هستند و هر جا كه گيرنده GPS روشن باشد ، اين ماهواره ها خدمات ارائه مي دهند ، زيرا هميشه حداقل 3 ماهواره در اين سيستم وجود دارد. كاربران داده ارسال مي كنند.

ابوالقاسمي كنترل سيستم ماهواره اي را دشوار دانست و گفت: از سيستم هاي شناخته شده مي توان به سيستم ماهواره اي Starlink اسپيس ايكس اشاره كرد كه در برنامه پرتاب حدود 12000 ماهواره دارد و بيش از 2000 ماهواره را به فضا پرتاب كرده است. “

وي افزود كه وقتي ماهواره هاي كوچك در سيستم ها قرار مي گيرند ، مزايايي مانند كاهش هزينه خدمات ، كاهش هزينه هاي ساخت و طراحي را به همراه دارند. ماهواره ها 3 تا 5 سال سن دارند و هميشه نياز به ماهواره هاي يدكي وجود دارد كه هر بار يكي از آنها از مدار خارج مي شود و ماهواره ها كوچكتر مي شوند ، كار راحت تري انجام مي شود.

وي به سرويس ماهواره اي اشاره كرد و گفت: “برخي از اين خدمات” مخابراتي “و نوع ديگر” تصويربرداري “تصاوير ماهواره اي است كه دوربيني روي آن نصب شده است. همچنين براي نظارت بر زمين استفاده مي شود.

مشاور رئيس آژانس فضايي از موقعيت يابي به عنوان يكي ديگر از خدمات فضايي ياد كرد و خاطرنشان كرد: وظيفه آنها ارسال سيگنال به زمين است و از طريق پردازش آن براي موقعيت يابي استفاده مي شود و ساير خدمات ماهواره هاي علمي و تحقيقاتي هستند كه بر اساس اهداف مختلف انجام مي شود. كه دانشمندان به آن نياز دارند طراحي شده است و سنسورها و حسگرهاي مختلفي روي آن نصب شده است. به عنوان مثال مي توان به ماهواره هاي مجهز به سنسور براي نظارت بر تابش خورشيد اشاره كرد.

رشد اقتصاد فضا

وي به ضرورت توسعه اقتصاد فضا اشاره كرد و گفت: اقتصاد فضا در جهان در سال 2017 بالغ بر 300 ميليارد دلار بوده است و اين اقتصاد 15 درصد رشد را تجربه مي كند. از اين 300 ميليارد دلار ، بخشي به طراحي و ساخت ماهواره اختصاص مي يابد ، اما قسمت عمده 290 ميليارد دلار به فضاي پايين دست مي رسد كه شامل خدمات مختلف مي شود.

ابوالگاسمي پهناي باند ، پوشش تلويزيوني و سنجش از دور و رصد زمين را از جمله خدمات فضايي دانست كه در سال هاي اخير رشد چشمگيري داشته است و گفت: در سال 2020 ، اقتصاد فضايي 300 ميليارد دلاري به يك اقتصاد 385 دلاري تبديل شده است.

وي در مورد كاربردهاي فناوري فضايي صحبت كرد و افزود: هواشناسي ، مديريت شهري ، نظارت بر ساخت و سازهاي غيرمجاز ، كشاورزي ، نظارت بر محيط زيست و منابع طبيعي ، نفت و گاز ، بانكداري ، حمل و نقل و بيمه از جمله كاربردهاي فناوري فضايي است.

فناوري هاي توسعه يافته توسط استارت آپ ها

مشاور رئيس آژانس فضايي ايران به برخي از فعاليت هاي استارت آپ هاي فعال در زمينه فضا اشاره كرد و يادآور شد: يكي از استارت آپ هاي اين حوزه در زمينه مديريت شهري هوشمند و فضاهاي سبز فراهم كرده است سيستمي كه مي تواند اكسيژن توليد شده از طريق فضاي سبز را اندازه گيري كند ، از افزايش فيلترهاي گرد و غبار و نويز در فضاهاي شهري جلوگيري مي كند.

وي از پايش كيفيت هوا به عنوان يكي ديگر از خدمات ارائه شده توسط استارت آپ ها در اين زمينه نام برد و ادامه داد: اين پرتاب با نصب سنسورها و داده هاي ماهواره اي خدمات نظارت بر كيفيت هوا را ارائه مي دهد.

ابوالقاسمي تعيين مسير سبز را يكي ديگر از خدمات اين شركت هاي پرتاب كننده فضا عنوان كرد و گفت: با كمك سنسورهاي نصب شده در خودرو ، مسير با كمترين آلودگي هوا به كاربر ارائه مي شود.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/10/تعيين-مسير-سبز-بدون-آلودگي-با-سامانه‌/feed/ 0

چگونه از بوی بد سیر داخل دهان خلاص شویم؟

مسواک بزنید و نخ دندان بکشید

مسواک زدن بعد از خوردن غذاهایی که شکر بالا، نشاسته و اسید دارند، باعث جلوگیری از ایجاد پلاک روی دندان می‌ شود. همچنین مسواک می تواند نفس شما را تازه کند، زیرا بقایای مواد غذایی و بوی آن را از بین می برد. پس از خمیر دندان خوب حاوی فلوراید استفاده کنید که یک طعم و رایحه تازه و طبیعی داشته باشد و بوی بد سیر را از بین ببرد.
بهترین راهکار برای تمیز کردن دندان ها این است که دو بار در روز و حداقل هر بار دو دقیقه آن را مسواک بزنید.


می دانیم که می خواهید بوی بد سیر را به طور کامل از بین ببرید اما مسواک زدن نباید خیلی سفت و سخت انجام شود. خیلی ملایم و آرام و مثل همیشه مسواک بزنید و منتظر قوی شدن و سالم شدن ریشه دندان باشید.چطور مسواک زدن را به طور اصولی به کودکان آموزش دهیم؟

به یاد داشته باشید بویی که عامل ایجاد باکتری است، معمولاً زیر خط لثه و بین دندان بیشتر یافت می‌ شود. بنابراین نخ دندان کشیدن می‌ تواند به کاهش این باکتری ها کمک کند و خمیر دندان به تنهایی راهکار کاربردی نیست . علاوه بر این که حداقل یک بار در روز نخ دندان می کشید، سعی کنید مسواک و نخ دندان را بعد از خوردن سیر هم به روتین خود اضافه کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.