كسي دنبال بازنشستگي نيست! – مجله زنده خبري

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

كسي دنبال بازنشستگي نيست! – مجله زنده خبري

۲۰ بازديد

رئيس اتحاديه كارمندان پيمانكاري مي گويد در شرايط اقتصادي كنوني ، وضعيت بازار كار و تاج ناشي از آن ، هيچ كس به فكر بازنشستگي نيست و نيروي كار در تلاش است شغل خود را حفظ كند تا بتواند هزينه زندگي را تأمين كنيد. . فتولا بيات در گفت وگو با مجله زنده خبري ، …

كسي دنبال بازنشستگي نيست! – مجله زنده خبري https://livemag.ir/2021/01/كسي-دنبال-بازنشستگي-نيست-مجله-زنده-خب/ https://livemag.ir/2021/01/كسي-دنبال-بازنشستگي-نيست-مجله-زنده-خب/#respond مجله زنده خبري Tue, 05 Jan 2021 08:43:48 0000 اقتصادي https://livemag.ir/2021/01/كسي-دنبال-بازنشستگي-نيست-مجله-زنده-خب/ رئيس اتحاديه كارمندان پيمانكاري مي گويد در شرايط اقتصادي كنوني ، وضعيت بازار كار و تاج ناشي از آن ، هيچ كس به فكر بازنشستگي نيست و نيروي كار در تلاش است شغل خود را حفظ كند تا بتواند هزينه زندگي را تأمين كنيد. . فتولا بيات در گفت وگو با مجله زنده خبري ، …

رئيس اتحاديه كارمندان پيمانكاري مي گويد در شرايط اقتصادي كنوني ، وضعيت بازار كار و تاج ناشي از آن ، هيچ كس به فكر بازنشستگي نيست و نيروي كار در تلاش است شغل خود را حفظ كند تا بتواند هزينه زندگي را تأمين كنيد. .

فتولا بيات در گفت وگو با مجله زنده خبري ، با اشاره به طرح بازنشستگي پيش از موعد و حذف شرط سني از آن ، گفت: آنچه مي دانيم اين است كه اين طرح براي كارمندان دولت است ، اما موضوع سن و منشأ نيز به صراحت در قانون كار. ” به عنوان مثال ، وقتي فردي با 20 سال تجربه بازنشستگي مي شود ، در اين 20 سال و از نظر معيارهايي كه توسط وزارت بهداشت و كميته مشاغل سخت و مضر مانند آزمايش آلودگي ، شرايط محيطي در نظر گرفته شده ، كار سخت و مضر كرده است. و غيره. مشخص شده است كه كارگر بيش از بيست سال در اين شغل نمي ماند و در چنين محيطي كار نمي كند.

وي ادامه داد: شخصي كه 20 يا 25 سال كار كرده نيز حق بيمه خود را پرداخت كرده و مي خواهد در هر سني از آن استفاده كند ، اين حق قانوني وي است ، استخدام نيروي جديد به جاي آن چه اشكالي دارد؟ “

رئيس اتحاديه كارمندان پيمانكاري با بيان اينكه اكنون بازار كار در شرايط خوبي نيست و تاج به يك علت بزرگتر تبديل شده است ، افزود: در چنين شرايطي ، چه كارمندي به دنبال بازنشستگي نباشد ، همه مي خواهند براي تأمين هزينه هاي خود در محل كار بمانيد. ” معيشت ، مسكن و اجاره ، غذا و معالجه. در واقع ، افراد به بازنشستگي فكر نمي كنند مگر اينكه بيماري يا معلوليت داشته باشند يا سابقه پرداخت حق بيمه براي استفاده از آن را داشته باشند.

بيات در مورد بازگشت كارمندان به بازار كار پس از بازنشستگي اظهار داشت: كارمندان بعد از بازنشستگي به جز تعداد بسيار كمي به بازار كار بر نمي گردند ، زيرا حقوق بازنشستگي هزينه زندگي آنها را تأمين نمي كند و مجبور به جبران خسارت مي شوند. ” شركت ها ، اما در مورد مديران سطح بالا ، مي توان دريافت كه پس از بازنشستگي آنها عمدتا براي كار در قالب مشاور و با قراردادهاي مختلف و بازگشت به بازار كار دعوت مي شوند. در وزارتخانه ها ، آژانس ها و سازمان هاي دولتي ، افرادي را كه به نوعي بازنشسته مي شوند ، مي بينيم و به نام تجربه به عنوان مشاور استفاده مي كنند ، بنابراين ما در بخش كارمندان به جز يا حتي كارگران عادي پس از بازنشستگي ، دسترسي به بازار نداريم نيروي كار ، به استثناي تعداد معدودي كه به دليل شرايط زندگي ، تقاضاي اجاره و ناكافي بودن حقوق بازنشستگي مجبور به كار دوباره مي شوند.

بيات در مورد معيارهاي اميد به زندگي و افزايش اين شاخص در كشور اظهار داشت: من معتقدم كه بقا با زندگي متفاوت است و در مقايسه ساير كشورها با خود بايد ببينيم بر چه اساس و معياري استوار است. ممكن است شخصي 90 ساله باشد ، اما تحت چه شرايطي به آن سن رسيده است؟ آيا همه افراد 80 ساله در ايران مرفه هستند؟ متأسفانه ، سالها به جاي اينكه به فكر تأمين معاش كارمند باشيم ، به دنبال بالا و پايين بودن سن و سابقه و حذف شرط سني و افزايش سن بازنشستگي و موارد مشابه هستيم ، در حالي كه اگر كارمند در محل كار باشد دلگرم كننده است آنها هرگز به دنبال تكميل تاريخچه و خريد خدمت سربازي و فرار از يك محيط پرتنش نخواهند بود و در زمان بازنشستگي ، اگر حقوق و معاش آنها تأمين شود ، هرگز به فكر استخدام مجدد پس از بازنشستگي نخواهند بود.

رئيس اتحاديه كارگران پيمانكاري در خصوص پيشنهاد افزايش سن بازنشستگي نيز گفت: كساني كه به دنبال چنين برنامه هايي هستند بايد ليست هاي واقعي بيمه را رصد كرده و تشكيل قراردادهاي كار را براي افزايش امنيت شغلي ارزيابي كنند. بازرسان بايد بررسي كنند و ببينند چند درصد از كارفرمايان ليست واقعي دريافت شده از كارگران را گزارش مي دهند و بر اساس آن پاداش مي دهند؟ اگر اضافه كار ، درجه ، سخت كوشي ، شيفت شب در اين صورتحساب گنجانده شود و پاداش كسر شود ، حقوق كارمند در دوران بازنشستگي پايين نخواهد بود. مهمترين مسئله قراردادهاي كاري موقت است. كارمندي كه سالها به طور مداوم در يك شركت كار مي كند ، چرا قرارداد او بايد موقت باشد و چه زماني امنيت محل كار او تضمين مي شود؟

بيات افزود: كساني كه نگران منابع سازمان تأمين اجتماعي هستند و قلبي شكسته دارند 300 تريليون تن بدهي طلبكار تأمين اجتماعي به منظور تقويت معيشت مستمري بگيران و مسافرت بعد از 25 يا 30 سال بازنشستگي!

اين مقام كارگري گفت: ما تأكيد مي كنيم كه مطالبات تأمين اجتماعي بايد پرداخت شود ، زيرا منابع سازمان حقوق مردم است و توسط حق بيمه كارفرمايان و كارگران جمع مي شود. منابع صندوق بازنشستگي كشوري ، صندوق تأمين اجتماعي ، صندوق ذخيره فرهنگيان و شركتهاي شستا از حقوق تأمين شده اي هستند كه از نسلي به نسل ديگر منتقل مي شوند و از بازنشستگان دولت و تأمين اجتماعي حمايت مي كنند ، كه بايد تقويت شوند ، اما به آنها نرسيده است. و ميهمانان ناخوانده را به صندوق تأمين اجتماعي و پس از گذشت سن و گذشته و تاريخ بياوريد ، تا منابع صندوق ها به خطر نيفتد ، تا زماني كه كارمندان و كارگران گناهي نكنند كه پس از سالها پرداخت حق بيمه و تأمين منابع آن تحت زمان عقب نشيني براي استفاده از آن.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/01/كسي-دنبال-بازنشستگي-نيست-مجله-زنده-خب/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.