ترامپ رفت، ترامپيسم هم مي رود

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

ترامپ رفت، ترامپيسم هم مي رود

۲۲ بازديد

با اين حال ، از ديدگاه رفتاري ، وي يك رويه سياسي به نام “ترانپيسم” را وارد سيستم بين المللي كرد. اين ويژگي هاي زير را دارد: 1. اصرار بر يك جانبه گرايي – ايالات متحده به رهبري دونالد ترامپ تلاش كرد برتري آمريكا را در صحنه بين الملل حفظ كند و نظمي مبتني بر …

ترامپ رفت، ترامپيسم هم مي رود https://online-mag.ir/2021/01/ترامپ-رفت،-ترامپيسم-هم-مي-رود/ مجله آنلاين Mon, 18 Jan 2021 21:05:46 0000 مجله همگاني https://online-mag.ir/2021/01/ترامپ-رفت،-ترامپيسم-هم-مي-رود/ با اين حال ، از ديدگاه رفتاري ، وي يك رويه سياسي به نام “ترانپيسم” را وارد سيستم بين المللي كرد. اين ويژگي هاي زير را دارد: 1. اصرار بر يك جانبه گرايي – ايالات متحده به رهبري دونالد ترامپ تلاش كرد برتري آمريكا را در صحنه بين الملل حفظ كند و نظمي مبتني بر …

با اين حال ، از ديدگاه رفتاري ، وي يك رويه سياسي به نام “ترانپيسم” را وارد سيستم بين المللي كرد. اين ويژگي هاي زير را دارد:

1. اصرار بر يك جانبه گرايي – ايالات متحده به رهبري دونالد ترامپ تلاش كرد برتري آمريكا را در صحنه بين الملل حفظ كند و نظمي مبتني بر يك جانبه گرايي ايجاد كند. اين رويكرد زماني دنبال شد كه اكثر كشورهاي جهان به حفظ حاكميت ملي علاقه مند بودند و سيستم چند قطبي يكجانبه را اتخاذ نكردند. كشورها طرفدار تعامل و همكاري با جهان ، پرهيز از جنگ و خشونت بودند ، و سياست جنگي و تهاجمي ايالات متحده در زمينه ناآرامي هاي جهاني را براي تأمين منافع خود محكوم كردند. شعار مبارزات انتخاباتي ترامپ رنگ و بوي “بازيابي عظمت از دست رفته آمريكا” را داشت و ترامپ با تحقير ساير ملتها و حتي متحدان كاخ سفيد برتري آمريكا را بدست خواهد آورد. ساخته شد

2. جنجال بين الملل-ترامپ قانون و نظم بين المللي را مانع اصلي در بازگرداندن عظمت آمريكا مي داند و ترامپ محدوديت هاي اعمال شده توسط ايالات متحده توسط قوانين بين المللي را دور زده است. در زمان ترامپ ، ايالات متحده به راحتي از توافقنامه پاريس خارج شد و مبارزه با كاهش گازهاي گلخانه اي و گرم شدن كره زمين را به سخره گرفت. ترامپ با معاهدات بين المللي كه اولويت منافع ايالات متحده را ندارند مخالفت كرد. وي از گروه فرهنگي يونسكو جدا شد ، با شش كميسيون حقوق بشر سازمان ملل متحد خداحافظي كرد و از توافق هسته اي با ايران (برجام) خارج شد. وي قطعنامه سازمان ملل را ناديده گرفت و سفارت آمريكا را به سود اسرائيل به اورشليم منتقل كرد. ترامپ يك طرفه اعتراف كرد كه جولان ارتفاعات به اسرائيل تعلق دارد و پيشنهاد يك معامله صد ساله براي كرانه باختري را براي ادغام با اسرائيل ارائه داد. او به هر طريقي به ويژه به گروههاي تكوفيلي مانند داعش و در نهايت قهرمانان پاك مبارزه با تروريسم ، سرداران شهيد ، كاظم سليماني و شهداي مداح مهندس ، به تروريسم كمك كرد. من دستان آلوده به خونم را آلوده كردم. .. ترامپيسم با ناديده گرفتن تمام معيارهاي بين المللي به نفع ايالات متحده ، نه تنها متحدان استراتژيك خود را از دست داد ، بلكه انزواي كاخ سفيد را نيز تسريع كرد.

3. اختلال در تجارت جهاني – ترامپيسم با پيگيري در مورد از دست دادن اعتبار م institutionsسسات تجاري بين المللي و حتي جهاني و وضع تعرفه هاي يك جانبه ، ايده رونق تجارت آزاد را اشتباه گرفت. نقش تجارت آزاد در شكل گيري هژموني آمريكا غيرقابل انكار بود و از نقاط قوت دولت ايالات متحده محسوب مي شد. با اين حال ، دولت ترامپ جنگ اقتصادي گسترده اي را با نقض قانون تجارت آزاد با كشورهايي مانند چين و متحدان اروپايي آن آغاز كرده است. در عرصه اقتصادي ، ترامپيسم با حمايت از سياست اقتصادي حامي آمريكا با قانون تجارت آزاد مخالفت كرد و ترامپ قانون تجارت آزاد را “پيوند” خواند. در همين حال ، نخبگان اقتصادي ايالات متحده تناقض در حفظ قدرت هژمونيك خود را با پايبند نبودن به تعهد عملي در تجارت آزاد تشخيص مي دهند و متحد سابق ايالات متحده در سيستم سرمايه داري جهاني ايالات متحده است. تلاش براي مهار يا شكست هژموني اقتصادي.
معامله با رسانه ها ، ترامپ ، به نظر او ، سعي در غلبه بر برتري غول اطلاعاتي ايالات متحده داشت. ترامپيسم همچنين موضوع بي تفاوتي را مطرح كرد و حتي با رسانه هاي بزرگي مانند CNN و BBC خصوصاً رسانه هايي كه بر افكار عمومي آمريكا و بسياري از جهان تسلط دارند ، درگيري ايجاد كرد. ترامپ رسانه هاي با نفوذ را تبعيد كرد و مدام آنها را در طول چهار سال قدرت جعلي خواند. فاكس نيوز بدون توجه به رسانه هاي رقيب ، تنها سازماني طرفدار پيروزي بود كه درگير “ترانفيسم” بود.

صادرات ترامپيسم – ممكن است ترامپ اين سياست را دنبال نكرده باشد ، اما ويژگي هاي اساسي ترامپيسم خيلي زود به غرب و حتي آسيا سرايت كرد. نخست وزير اسرائيل بنيامين نتانياهو اولين مشتري ترامپ بود و سعي داشت براي منافع خود با استانداردهاي بين المللي در كنار آمريكا مقابله كند. هنگامي كه يونسكو روز بعد از فلسطين آن را ناميد ، دولت صهيونيستي از اين سازمان خارج شد و ترامپ براي حمايت از اسرائيل يونسكو را ترك كرد. بوريس جانسون نيز پس از به دست گرفتن قدرت در انگليس ، از ترامپ تقليد كرد و با سياست انحصار در داخل و خارج از كشور به نوعي ترامپيسم روي آورد. مخالفت با مشاركت در اتحاديه اروپا و ناديده گرفتن مقررات كنوني اتحاديه اروپا از رويكرد جانسون ناشي مي شود. بن سلمان ، شاهزاده جوان و نابالغ عربستان سعودي خيلي زود در دام پيروزي افتاد. شكار شده توسط ترامپ به عنوان يك گاو شيري ، سعي كرد از رئيس جمهور ايالات متحده تقليد كرده و راز را فاش كند. ترور و قطع ارتباط عدنان كشكچي در سركنسولگري عربستان در استانبول آغاز “بي قانوني” عربستان بود و استانداردهاي بين المللي جرم را ناديده گرفت. حمله به يمن ، كشتار مردم و كودكان بي گناه و نابودي همسايگان سنتي وي يكي ديگر از اقدامات بن سلمان در راه ترامپ شدن در جامعه عرب بود. بن سلمان سركوب دشمنان در عربستان سعودي را براي جلب توجه جامعه جهاني تقويت كرد ، قوانين و مقررات بين المللي را ناديده گرفت ، هيئت نمايندگي ايران را مختل كرد و در اجلاس فوق العاده OIC شركت كرد. .. در واقع او به راه رئيس جمهور آمريكا كه از اهرم ويزا براي جلوگيري از حضور وزير خارجه ايران در نيويورك استفاده كرد ، ادامه داد. شاهزاده سعودي مي خواست خود را به عنوان يك ترامپ در منطقه غرب آسيا معرفي كند ، بنابراين با نتانياهو همكاري كرد تا زمينه ارتباط بين اشغال اورشليم و اعراب سركش را فراهم كند.
با اين حال ، همانطور كه زندگي ترامپ كوتاه بود ، زندگي ترامپ نيز طولاني نيست. ترامپ نه تنها با دفاع از يك جانبه گرايي ، مبارزه با هنجارهاي بين المللي ، اخلال در اقتصاد جهاني و مقابله با رسانه ها ، نتوانست برتري آمريكايي ها را بدست آورد ، بلكه نه تنها نتوانست برتري آمريكايي ها ، بلكه سياست هاي آمريكا را نيز بدست آورد. همچنين ساختار و دموكراسي آزاد را آشكار كرد.
رفتارهاي تبعيض آميز نژادي ترامپ ، به ويژه پس از ترور جورج فلويد ، نشان داد كه اعتراضات آمريكا ديگر عليه كارگزاران و مقامات دولتي نبود ، بلكه مورد حمله و اعتراض مردم قرار گرفت. آيا ساختار سياسي آمريكا بود. افشاگري هاي نامتعارف كانديداهاي جمهوري خواه و دموكرات در جريان كارزار انتخاباتي ، موضوع تقلب در انتخابات و سرانجام اشغال كنگره توسط مردم آخرين ناخن هاي تابوت ليبرال دموكراسي و محصول ظهور ترامپ و ترامپيسم است. انجام داد

امروز ، مقلدان ترامپ در حال رسيدن به سرنوشت او هستند. نتانياهو بيش از هر زمان ديگري در آستانه سقوط است و خواهان راي گيري در چهارمين انتخابات اسرائيل طي دو سال است. برنامه هاي كلان براي اين قرن كنترل نشده و مطابق انتظار عملي نمي شوند. محور مقاومت نيز براي كوتاه كردن عمر دولت صهيونيستي و تحقق آرمان آزادي قدس مقدس و فلسطين بيش از گذشته آماده شده است.
بن سلمان صدها ميليارد دلار براي او سرمايه گذاري كرده است و در حالي كه ترامپ دستاوردي نكرده است در تعقيب است. شكست عربستان در ممنوعيت قطر ، شكست انزواي رياض در ايران و محور مقاومت و رويارويي حاكمان سعودي با نفرت جهاني از حمله به يمن و كشته شدن كشكاچي ، همه اين پيروزي هاي عربستان سعودي است. شكست را نشان مي دهد. در انگليس ، بن جانسون نيز سعي كرد از ترامپ در ميانه راه جلوگيري كند ، اما موفق نشد زيرا نمي توانست با سياست هاي سياسي و اقتصادي در اروپا پيش برود و نمي توانست تاج را مهار كند. بود.

ترامپيسم يك ايده شكست خورده است. اين پديده زماني ظاهر شد كه دنيا از يك جانبه گرايي خداحافظي كرد و همكاري و همكاري بين ملت ها به تدريج جاي ديكتاتوري جهاني قدرت هاي بزرگ را گرفت. كساني كه مي خواهند از طريق قلدري و ديكتاتوري جهاني با به قدرت رسيدن ترامپ ، هژموني آمريكا را بازگردانند ، بايد از واكنش هاي دندان شكن دريافت كنند. در واقع ، اگر بايدن و ديگر روساي جمهور آينده آمريكا بخواهند مانند ترامپ رفتار كنند ، با واكنش هاي جدي جامعه جهاني روبرو مي شوند.
ترامپ يك ايدئولوژي سياسي نبود و اقدامات او ترامپيسم را به نوعي دولت تبديل نكرد. جامعه بين الملل ترامپيسم را قبول ندارند ، همانطور كه آمريكايي ها ترامپ را قبول نكردند. ترامپ از بين رفته است ، ترامپيسم از بين رفته است و سيستم بين المللي در راستاي مقابله با يك جانبه گرايي و تأكيد بر همكاري چند جانبه حركت مي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.