عربستان؛اهرم تازه آمريكايي‌ها براي امتيازگيري از ايران

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

بنابراين غني سازي كاهش مي يابد و توليد اورانيوم غني شده نيز كاهش مي يابد. در چارچوب اين سياست ، هر توجيهي بايد به يك امتياز تبديل شود. به عنوان مثال ، بهانه هاي مطرح شده در اين زمينه به شرح زير است: ايران بايد به مسئوليت كامل خود در شوراي امنيت سازمان ملل برگردد …

عربستان؛اهرم تازه آمريكايي‌ها براي امتيازگيري از ايران https://livemag.ir/2021/02/عربستان؛اهرم-تازه-آمريكايي‌ها-براي-ا/ https://livemag.ir/2021/02/عربستان؛اهرم-تازه-آمريكايي‌ها-براي-ا/#respond مجله زنده خبري Tue, 02 Feb 2021 02:33:12 0000 عمومي https://livemag.ir/2021/02/عربستان؛اهرم-تازه-آمريكايي‌ها-براي-ا/ بنابراين غني سازي كاهش مي يابد و توليد اورانيوم غني شده نيز كاهش مي يابد. در چارچوب اين سياست ، هر توجيهي بايد به يك امتياز تبديل شود. به عنوان مثال ، بهانه هاي مطرح شده در اين زمينه به شرح زير است: ايران بايد به مسئوليت كامل خود در شوراي امنيت سازمان ملل برگردد …

بنابراين غني سازي كاهش مي يابد و توليد اورانيوم غني شده نيز كاهش مي يابد. در چارچوب اين سياست ، هر توجيهي بايد به يك امتياز تبديل شود. به عنوان مثال ، بهانه هاي مطرح شده در اين زمينه به شرح زير است: ايران بايد به مسئوليت كامل خود در شوراي امنيت سازمان ملل برگردد و سپس ايالات متحده بايد به آن بازگردد. بازگشت ايران به برجام بايد بررسي شود تا ايالات متحده بتواند به آن بازگردد. كشورهاي منطقه بايد در مذاكرات هسته اي جديد شركت كنند. در برجام ، مراحل بعدي نيز بايد در نظر گرفته شود.

از نظر آمريكايي ها ، همه اين موارد بايد به ابزار فشار عليه ايران تبديل شوند. نه تنها به اين دليل كه ايران به تعهدات خود در قبال شوراي امنيت سازمان ملل عمل مي كند ، بلكه به اين دليل كه جمهوري اسلامي ايران آماده مذاكره درباره ساير موضوعات حساس در شوراي امنيت پس از سازمان ملل است. در همين حال ، ممكن است مشاركت كشورهاي عربي در مذاكرات بردجام براي آمريكايي ها خيلي مهم نباشد ، اما از اين نظر مهم است كه آنها مي توانند براي اين كار از ايران امتياز بگيرند. ايالات متحده از ايران مي خواهد كه به تعهد كامل خود در قبال شوراي امنيت سازمان ملل برگردد ، زيرا از زمان خروج واشنگتن براي اولين بار از توافق ، گناه خود را به خوبي مي داند. اما همين كه آنها اين درخواست را از ايران كردند و سپس در برابر آن مقاومت نشان دادند ، اين مي تواند بهانه اي براي كسب امتيازات از ايران باشد. به همين دليل است كه مي بينيم آمريكايي ها در حال حاضر به آن سمت حركت مي كنند.

حضور عربستان و ساير كشورهاي عربي در مذاكرات نهايي درباره ايالات متحده و اروپا تنها به اين معنا مهم است كه در هر مذاكره آتي ، ترك عربستان سعودي را به ايران شرط مي گذارند تا از ايران امتياز بگيرند.

از طرف ديگر بايد در نظر داشت كه ايران يك فرصت بسيار مهم و ارزشمند براي ايالات متحده است و آنها براي جلوگيري از اين فرصت همه تلاش خود را انجام خواهند داد. واشنگتن مي تواند در اين مسير معامله كند ، اما اراده سياسي آنها بازگشت به برجام ، اجراي آن ، بهبود روابط بين تهران و واشنگتن و گام برداشتن براي حل اختلافات ديگر است. به همين دليل است كه من معتقدم ايالات متحده به دنبال بازگشت به توافق هسته اي با ايران است ، به شرط آنكه ايران آماده برداشتن گام هاي بعدي با ايالات متحده باشد. اگر فقط به توافق هسته اي نگاه كنيم ، آمريكايي ها معتقدند كه ايران در آستانه هسته اي شدن است و تمام تلاش خود را مي كند تا مانع ابتكار عمل ايران شود.

310311

https://livemag.ir/2021/02/عربستان؛اهرم-تازه-آمريكايي‌ها-براي-ا/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.