جولان وحشت در كنار تقابل آرمان و عدالت

به برترين پايگاه تحليلي برنامه نويسي و سئو خوش آمديد.

جولان وحشت در كنار تقابل آرمان و عدالت

۱۳ بازديد

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاري آنا- سيد مرتضي حسيني: اين نه گزارش فني و حرفه اي است و نه نقد فيلم سي و نهمين جشنواره فيلم فجر. اين ها خاطرات كوتاهي از وقايع سينماي رسانه هستند. در سال كرونا ، برج ميراد بيش از هر زمان ديگري دور است تا از اهالي رسانه و منتقدان …

جولان وحشت در كنار تقابل آرمان و عدالت https://online-mag.ir/2021/02/جولان-وحشت-در-كنار-تقابل-آرمان-و-عدالت/ مجله آنلاين Fri, 05 Feb 2021 07:56:02 0000 مجله هنري و فرهنگ https://online-mag.ir/2021/02/جولان-وحشت-در-كنار-تقابل-آرمان-و-عدالت/ گروه فرهنگ و هنر خبرگزاري آنا- سيد مرتضي حسيني: اين نه گزارش فني و حرفه اي است و نه نقد فيلم سي و نهمين جشنواره فيلم فجر. اين ها خاطرات كوتاهي از وقايع سينماي رسانه هستند. در سال كرونا ، برج ميراد بيش از هر زمان ديگري دور است تا از اهالي رسانه و منتقدان …

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاري آنا- سيد مرتضي حسيني: اين نه گزارش فني و حرفه اي است و نه نقد فيلم سي و نهمين جشنواره فيلم فجر. اين ها خاطرات كوتاهي از وقايع سينماي رسانه هستند. در سال كرونا ، برج ميراد بيش از هر زمان ديگري دور است تا از اهالي رسانه و منتقدان براي تماشاي 16 فيلم جشنواره با دقت انتخاب شود.

بيشتر بخوانيد:

دو نيمه مختلف در روز اول نمايش سينماي رسانه

همزمان با گرم شدن موتور جشنواره ، تاج تاج برج ميراد

تفكيك جنسيتي تصادفي در جشنواره فيلم فجر

تخته روزانه

در چهارمين روز جشنواره فيلم فجر اهالي رسانه دو فيلم متفاوت را از نظر ژانر و محتوا ديدند. ژانر ترسناك و “راحتي” “زوابا” را مي توان با كمي سهل انگاري يك فيلم سياسي دانست. چهارمين روز جشنواره در برج ميراد مانند روز قبل آرام و يكنواخت بود. هر دو كنفرانس مطبوعاتي بدون حاشيه ادامه يافت. سوال خبرنگار مبني بر اينكه اين فيلم براي اقليم كردستان توهين آميز است فقط در جريان كنفرانس زوابا كمي باعث آزردگي كارگردان شد اما از آن غافل نشد.

روز چهارم از سي و نهمين جشنواره فيلم فجر

چه چيزي ديدي

«زوابا»

كارگردان: ارسلان اميري / تهيه كنندگان: سميرا برادري ، روح الله برادري

بازيگر: نويد پورفرج ، هدي زينا العابدين ، ​​پوريا رحيمي سام

نمره: 4 از 10

ارزيابي كلي: “زاراوا” ساخته آلساران اميري درام عاشقانه اي از ژانر وحشت در بافت جغرافيايي روستا را روايت مي كند ، مانند فيلم برادران ارك “پوست” كه سال گذشته در سي و هشتمين جشنواره فيلم به نمايش درآمد. به نظر مي رسد در پردازش شخصيت و ساختار فيلمنامه مشكلي وجود دارد اما فيلمي كه بدون اعتماد به ستاره مشهور توانست گليم را از آب بيرون بكشد.

“راحتي”

كارگردان: حسين داراوي / تهيه كننده: محمدرضا شفا

بازيگران: فرهاد قائميان ، امير نوروزي ، وحد رهباني ، شايسته ايراني ، مهدي فاريزه

امتياز: 6 از 10

ارزيابي كلي: “مصلحت” حسين دارابي ، توليد شده توسط موسسه هنري رسانه اي اوج ، همانطور كه از نامش پيداست ، بر اساس مخالفت راحتي با آرمان هاي انقلابي (به ويژه عدالت) است. البته ، داستان فيلم در اواخر دهه 1950 و در بحبوحه اختلافات بين رئيس جمهور بني زين و آيت الله بهستي ، مقام عالي قضايي كشور اتفاق مي افتد. اما نام بني زين ذكر نشده و وجود شهيد بهستي نيز با ذكر غيرمستقيم نشان داده مي شود.

بيشتر بخوانيد:

«راحتي» يك فيلم دوگانه سوز است! / رويكردي پاك و هنري براي راحتي و عدالت

راحتي را مي توان فيلمي دانست كه تركيبي از فيلمهاي سياسي اجتماعي ، پايبندي به آرمانهاي انقلابي و ارزشهاي اخلاقي و تداوم ارتباط عاطفي ، خانوادگي و مادي با روابط سياسي است.

رويداد ويژه

خبر درگذشت علي انصاريان در سينما رسانه شب گذشته حال و هواي مردم در برج ميراد را تغيير داد. پس از نزديك به يك دهه تجربه بازيگري در سينما و تلويزيون در سال جاري ، مرحوم انصاريان كه در جشنواره فيلم فجر حضور داشت ، از بيماري ويروس كرونا قلب رنج مي برد. از اين گذشته ، عليرغم تلاش فراوان كادر پزشكي و دعاي مردم ايران ، او حاضر بود با ساير همكارانش بنشيند و هنر خود را ببيند.

روز چهارم از سي و نهمين جشنواره فيلم فجر

در ابتداي كنفرانس مطبوعاتي فيلم “مصلحت” بازيگران فيلم و كساني كه در اين جلسه حضور داشتند به احترام فوتباليست و بازيگر فوت شده يك دقيقه سكوت كردند. علاوه بر اين ، عكسي از بناي يادبود وي در لابي برج قرار گرفت. بدين ترتيب در چهارمين روز جشنواره ، اولين آرامش سينماي رسانه با غم و افسوس جايگزين شد.

چيز خوب

«راحتي» فيلمي جسورانه بود و فاقد ارزيابي فني و محتوايي بود. اثري كه مي تواند خط شكن باشد و بسياري از خطوط قرمز خود ساخته فيلم مانند را از بين ببرد. با اين حال ، اين مسير نيز غير يكنواخت و حساس است و توجه خالق اثر را مي طلبد.

روز چهارم از سي و نهمين جشنواره فيلم فجر

واقعه بد

درگذشت علي انصاريان يكي از غم انگيزترين روزهاي جشنواره فيلم فجر در سالهاي اخير بود ، هم به دليل شهرت و شخصيت اخلاقي و هم حضور در فيلم “رمانتيك گرايي عماد و توبا”. بدون شك يكي از اتفاقات بد تاريخ جشنواره فيلم فجر ، درگذشت اين فرد محبوب است.

ستاره

اين فيلم در روز چهارم جشنواره از نظر بازيگري يا مشخصات فني هيچ مزيتي نداشت. شايد كمي تنبل باشد ، مي توان بازي نويد پورفرج را در “زبارا” عالي دانست و كلمه “ستاره” را براي او به كار برد. چهارمين روز سي و نهمين جشنواره فيلم فجر ، ستاره اي شناور در مه و آسمان تاريك!

روز چهارم از سي و نهمين جشنواره فيلم فجر

انتهاي پيام / 4104 / ص

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.